آیا هری استایلز، ستاره پاپ، پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره سینما را دارد؟

به گزارش آب مایه حیات، کریستوفر نولان پس از تماشای تست بازیگری هری استایلز تحت تاثیر نهاده شد و او را برای یک نقش فرعی در فیلم دانکرک انتخاب کرد. او حالا استارفاکس دنیای سینمایی مارول است، اخیرا در نگران نباش عزیزم در مقابل فلورنس پیو نهاده شده است و فیلم عاشقانه پلیس من را هم دارد که در ماه نوامبر از سرویس آمازون پرایم منتشر می گردد اما آیا هری استایلز پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره سینما را دارد؟

آیا هری استایلز، ستاره پاپ، پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره سینما را دارد؟

جنجالی ترین فیلم جشنواره ونیز سال جاری، حتی در بخش مسابقه اصلی رقابت نمی کرد اما بیشترین اخبار و حواشی را در شبکه های مجازی داشت تا از این نظر، حتی آثار بزرگ نامزد شیر طلایی را کنار بزند. احتمالا ویدیوی 14 ثانیه ای عجیبی که در آن به نظر می رسد هری استایلز روی کریس پاین آب دهان می ریزد را دیده اید، اتفاقی که در شب افتتاحیه فیلم نگران نباش عزیزم رخ داد. پس از آن، یک کنفرانس خبری افتضاح، شرایط را برای این فیلم پیچیده تر کرد. استایلز و پاین یک روز بعد، همه شایعات را تکذیب کردند اما کافی نبود.

این ویدیوی کوتاه به سرعت فراگیر شد تا به لیست بلندبالای حواشی فیلم اضافه گردد. در یک ماه اخیر، کوشش های کارگردان، اولویا وایدر برای تبلیغ فیلم نافرجام مانده است و مخاطبان بیشتر از اینکه به تماشای اثر علاقه مند باشند، بی صبرانه انتظار می کشند تا از اتفاقات پیرامون آن آگاهی پیدا نمایند. تحلیلگران مشکل اصلی را خود وایلد می دانند، او در صحنه فیلم برداری با استایلز وارد رابطه عاشقانه شد که نه تنها حواشی فیلم را چندبرابر کرد بلکه باعث شد تا فراوری فیلم نگران نباش عزیزم به یک بحران تبدیل گردد.

اما اگر این حواشی را دنبال نموده باشید، متوجه شده اید که تقریبا همه در رابطه با نقش هری استایلز در جریانات سکوت نموده اند، اگرچه او در شرایط حساس تری است و در مقایسه با وایلد، باید خودش را بیشتر اثبات کند؛ به ویژه حالا که تقریبا همه منتظر هستند تا شکست وی را ببینند و برای نقش آفرینی اش او را مورد تمسخر قرار دهند. این ستاره 28 ساله موسیقی پاپ، در نقطه نامطمئنی قرار گرفته است، او به وضوح می خواهد به یک ستاره سینما تبدیل گردد و هالیوود برای این اتفاق لحظه شماری می نماید، زیرا حضور استایلز در فیلم ها مساوی است با هجوم میلیون ها هوادار نوجوان به سینماها. او قرار است یکی از چهره های کلیدی آینده دنیای سینمایی مارول باشد و یک فیلم رمانتیک کوچک همانند پلیس من با حضور او می تواند مخاطبان متعددی پیدا کند و در کانون توجه قرار بگیرد.

در روزهایی که بزرگ ترین ستاره سینما و برگ برنده گیشه، 60 ساله است (به تام کروز سلام کنید) و تقریبا هیچ بازیگر جوانی وجود ندارد که میلیون ها نفر به خاطر نام یا مهارت های بازیگری اش به سالن های سینما هجوم ببرند، بدیهی است که استودیوها بخواهند چهره ای همانند هری استایلز را به صنعت فیلم بکشانند. او روی کاغذ، برترین کاندیدا است. 24 ساعت پیش از اینکه ستارگان فیلم نگران نباش عزیزم به فرش قرمز قدم بگذارند، هواداران در اطراف محل برگزاری جشنواره ونیز جمع شده بودند، به این امید که برای عکس یا امضا گرفتن از هری استایلز شانس بالاتری داشته باشند یا بتوانند لباس او را برای لحظاتی لمس نمایند.

حتی تیموتی شالامی (بازیگر محبوب منتقدان و نامزد جایزه اسکار و بفتا) که سه روز قبل تر با فیلم بونز اند آل به ونیز آمد، تا این میزان حامی نداشت. استایلز هواداران را هیجان زده می نماید، آن ها کنترل خود را از دست می دهند، همانند ملودرام های ژاپنی جیغ می کشند و فریاد می زنند؛ فریادهایی که از دوردست ها می شنوید و متوجه می شوید هری استایلز از راه رسیده است.

اما یک نکته مهم را نباید فراموش کنیم: ستاره سینما بودن با ستاره موسیقی بودن فرق دارد. در دهه های اخیر، این فرصت را داشته ایم تا تعدادی از بزرگ ترین چهره های موسیقی را در دنیای سینما مشاهده کنیم. دیوید بویی از معدود هنرمندانی بود که در آثار سینمایی هم جادویی جلوه می کرد اما آثارش در گیشه به فروش چندان بالایی نمی رسید؛ برای هر کریسمس مبارک، آقای لارنس (1983) یا مردی که به زمین سقوط کرد (1976) چند فیلم دیگر پیدا می کنید که یا خوب نیستند یا بویی در آن ها خوب نیست. مدونا در موزیک ویدئوهایی که به وسیله دیوید فینچر ساخته شد، شما را هیپنوتیزم می کرد اما نشان داد که استعداد چندانی در ایفای نقش های دراماتیک ندارد. جاستین تیمبرلیک را هم نباید فراموش کرد، او پس از یک دهه نقش آفرینی در آثار درجه دو، با شبکه اجتماعی (2010) توانایی های بازیگری اش را به رخ کشید اما در ادامه به همان راستا سابق بازگشت و اگر درون لویس دیویس (2013) را کنار بگذاریم، تیمبرلیک هرگز ستاره ای نبوده است که هوادارانش را به سینما بکشاند.

اما شاید بدترین اتفاق این باشد که یک ستاره موسیقی دیدگاه های اشتباهی نسبت به سینما داشته باشد، نتواند در رابطه با فیلمی که در آن بازی نموده است درست صحبت کند یا مخاطبان فیلم را محدود به هوادارانش بداند. و این همان اتفاقی است که در کنفرانس خبری فیلم نگران نباش عزیزم رخ داد. نظر استایلز در رابطه با بازیگری: روی هم رفته، شما تظاهر می کنید که در حال ایفای یک آدم دیگر هستید. نظر استایلز درباره بازیگری و موسیقی: به نظرم بخش مجذوب کننده ماجرا این است که شما هرگز نمی دانید دارید چه کاری انجام می دهید. نظر استایلز درباره فیلم نگران نباش عزیزم: بخش محبوب من از فیلم این است که حس یک فیلم را به شما می دهد. همه جملات فوق که با لحنی یکنواخت از دهان استایلز بیرون می آمد، ما را مطمئن می نماید که او برای تبدیل شدن به یک ستاره سینما، راستای طولانی در پیش دارد زیرا در حال حاضر، خودش هم نمی داند دارد چه می نماید! به همین علت بود که کریس پاین در صندلی کناری استایلز، حتی بدون اینکه کلمه ای حرف بزند، می درخشید، یک ستاره واقعی سینما که بلد است چگونه راجع به آثارش حرف بزند.

جنجال های پیرامون نگران نباش عزیزم اگرچه انتها ناپذیر به نظر می رسند اما به گفته تحلیل گران، لزوما به فروش این فیلم لطمه وارد نخواهند کرد. این دیدگاه وجود دارد که همین حواشی باعث شدند تا فیلم نقدهای منفی دریافت کند (برخی از منتقدان شدیدا به فیلم حمله نموده اند). شرکت برادران وارنر هم که امیدوار بود فیلم در جوایز اسکار بتواند پیروز ظاهر گردد، حالا می داند که کوشش هایش برای تبلیغ آن در فصل جوایز بی فایده خواهد بود. با وجود این، هواداران هری استایلز بدون توجه به این اتفاقات، احتمالا برای تماشای فیلم به سینماها خواهند رفت، حتی با اینکه نقش آفرینی این خواننده سرشناس با نقدها فراوانی روبه رو شده است و برخی ها می گویند او باید نامزد جایزه تمشک طلایی گردد.

از طرف دیگر، پیروزیت تجاری نگران نباش عزیزم برای آینده هری استایلز به عنوان یک بازیگر اهمیت ویژه ای دارد، ضمن اینکه اثر سینمایی کمیابی است: یک فیلم استودیویی با بودجه مناسب که براساس هیچ کتاب، مجموعه فیلم، کامیک بوک یا اسب بازی مشهوری نیست. ما با یک تریلر کلاسیک همانند همسران استپ فورد (2004) و نمایش ترومن (1998) رو به رو هستیم که انتها سردرگمی دارد اما خوش ساخت است، ترس های ناشی از فرهنگ اینسل را نقد می نماید و البته فلورنس پیو را هم دارد، یک ستاره نوظهور سینمایی با نبوغ ذاتی که در آینده از او بیشتر خواهید شنید.

اما با وجود همه این استعدادها، تعداد هواداران این دخترک بازیگر بریتانیایی با پسرک خواننده قابل مقایسه نیست. به عبارت دیگر، سرنوشت آثار غیراقتباسی هالیوودی در دستان یک شرکت نماینده سابق برنامه ایکس فاکتور قرار گرفته است. اگر این فیلم شکست بخورد، همان طور که آخرین دوئل شکست خورد، دیگر کمتر استودیویی حاضر به سرمایه گذاری بر روی چنین آثاری خواهد شد. نگران نباش عزیزم؟ اجازه دهید کمی نگران باشیم.

منبع: The Telegraph

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا هری استایلز، ستاره پاپ، پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره سینما را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هری استایلز، ستاره پاپ، پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره سینما را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید