باران نقاط مختلف کشور را فرا می گیرد ، کاهش دما در بعضی منطقه ها

به گزارش آب مایه حیات، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور، کاهش دما و احتمال بارش برف در نوار شمالی کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز اطلاع داد.

باران نقاط مختلف کشور را فرا می گیرد ، کاهش دما در بعضی منطقه ها

به گزارش آب مایه حیات، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (4 آبان) در بخش هایی از گیلان و شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می گردد و در سایر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم است.

وی ادامه داد: پنج شنبه (5 آبان ماه) در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آدینه (6 آبان ماه) سامانه بارشی در بخش هایی از آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان بعلاوه استان های ساحلی دریای خزر فعالیت خواهد داشت.

وی اضافه نمود: شنبه (7 آبان ) علاوه بر منطقه ها ذکرشده در بخش هایی از خراسان رضوی و شمال خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت و در این روز شدت بارش در استان های گیلان و مازندران افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: یکشنبه (8 آبان ) با تضعیف سامانه بارشی در بخش هایی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود.

وی اضافه نمود: امروز در بخش های از شرق، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز، پنج شنبه در شمال غرب، غرب، مرکز و آدینه در غرب، مرکز و دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

ضیاییان ادامه داد: از آدینه تا یکشنبه (6 تا 8 آبان ) در نوار شمالی کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز روند کاهش دما پیش بینی می گردد و طی این مدت بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی 2 روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (5 آبان ماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 24 و روز آدینه (6 آبان ماه) نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با احتمال رعدوبرق با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (4 و 5 آبان ) اهواز با دمای 36 و 38 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 2 و 3 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: همشهری آنلاین

به "باران نقاط مختلف کشور را فرا می گیرد ، کاهش دما در بعضی منطقه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران نقاط مختلف کشور را فرا می گیرد ، کاهش دما در بعضی منطقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید