جزئیات درمان رایگان 3 دهک اول ؛ نحوه محاسبه هزینه ها در بخش خصوصی ، دندانپزشکی هم شامل خدمات رایگان می گردد؟

به گزارش آب مایه حیات، معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران جزئیات درمان رایگان 3 دهک اول جامعه را تشریح کرد.

جزئیات درمان رایگان 3 دهک اول ؛ نحوه محاسبه هزینه ها در بخش خصوصی ، دندانپزشکی هم شامل خدمات رایگان می گردد؟

به گزارش آب مایه حیات، فرشید عابدی معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تا به امروز فقط بیمه 3 دهک اول جامعه رایگان بود که بر اساس مصوبه دولت، از این به بعد درمان این افراد هم رایگان خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که درمان رایگان 3 دهک اول فقط در بخش دولتی و به وسیله نظام ارجاع اتفاق می افتد، اضافه کرد: فرقی نمی کند این 3 دهک در کدام صندوق های بیمه ای باشند و تمامی افراد مشمول 3 دهک اول از خدمات درمانی رایگان در بخش دولتی برخوردار می شوند.

  • رایگان شد ؛ همه خدمات درمانی برای 3 دهک اول | جزئیات دستور وزیر بهداشت

عابدی تاکید نمود: چنانچه این افراد برای دریافت خدمات درمانی به بخش خصوصی یا مراکز فاقد نظام ارجاع بروند، بر مبنای فرانشیز دولتی هزینه پرداخت خواهند کرد.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به استقرار شبکه بهداشت و درمان در کشور و بعلاوه وجود برنامه پزشک خانواده و طرح سلامت خانواده گفت: از هموطنان درخواست می کنیم برای دریافت خدمات به وسیله مراکز جامع سلامت و پزشک خانواده اقدام نمایند.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که خدمات درمانی رایگان فعلاً برای 3 دهک اول در 59 شهر کشور اجرایی شده است، اضافه کرد: اگر هموطنان 3 دهک اول به وسیله نظام ارجاع به بیمارستان وارد شوند، تمامی خدمات درمانی برای آنها رایگان خواهد بود.

عابدی گفت: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که ساکنان روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت داخل نظام ارجاع قرار گرفته اند و می توانند از خدمات رایگان برخوردار شوند.

وی با عنوان این مطلب که استفاده از خدمات درمانی رایگان برای 3 دهک اول جامعه بدون هرگونه ثبت نام و… انجام می گردد، اضافه کرد: دهک بندی طبق لیست وزارت رفاه اجرا شده و بر همین اساس نیز خدمات ارائه می گردد.

عابدی در پاسخ به این سوال که آیا خدمات دندانپزشکی هم شامل خدمات رایگان می گردد، گفت: خیر، فعلاً آنچه در بیمارستان های دولتی ارائه می گردد، همان است و ابلاغیه ای در این رابطه نداریم.

وی اضافه کرد: البته مراکز جامع سلامت روستایی بعضی از خدمات دندانپزشکی را رایگان انجام می دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات درمان رایگان 3 دهک اول ؛ نحوه محاسبه هزینه ها در بخش خصوصی ، دندانپزشکی هم شامل خدمات رایگان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات درمان رایگان 3 دهک اول ؛ نحوه محاسبه هزینه ها در بخش خصوصی ، دندانپزشکی هم شامل خدمات رایگان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید