لوتوس امیا؛ خودرویی که حتما باید ببینید!

به گزارش آب مایه حیات، لوتوس از اولین سدان 4 درب خود با نام امیا رونمایی کرد. امیا کاملا آشکار و جدی برای مبارزه با تسلا مدل اس و پورشه تایکان توربو به میدان آمده است.

لوتوس امیا؛ خودرویی که حتما باید ببینید!

به گزارش عصر ایران، در رابطه با این رکورد، ممکن است هواداران لوتوس به سدان کارلتون اشاره نمایند که در فاصله سال های 1990 تا 1992 با لوگوی لوتوس روانه بازار شد، اما باید توجه داشت که کارلتون کاملا براساس اوپل امگا پیشرفته بود و صحبت از یک خودرو تازه و اختصاصی در میان نبود.

این وابستگی به حدی بود که در بسیاری از منابع نام خودرو را به شکل اوپل لوتوس اومگا می نوشتند که در نهایت فقط 950 دستگاه از آن فراوری شد.

امیا؛ اولین سدان واقعی لوتوس

بنابراین امیا اولین لوتوس 4 درب واقعی محسوب می گردد.

لوتوس همانطور که در کراس اوور یعنی الترا نشان داد، در جستجوی سطح بالایی از آئروداینامیک و مهندسی وزن است و در رابطه با سدان تازه خود نیز همین راهبرد را دنبال نموده است؛ بنابراین امیا خودرویی است که طراحی بسیار پیشرفته و هوشمندانه ای را همراه دارد که با کاهش چشمگیر شاخص ضریب درگ شما را شگفت زده خواهد نمود.

لوتوس در امیا همچون الترا از جلوپنجره با دریچه های فعال استفاده نموده که در حالت بسته در خدمت بهبود آئروداینامیک خودرو و کاهش ضریب درگ واقع شده است و در حالت باز نقش مهمی در کاهش دمای باتری و سیستم ترمز برعهده دارد.

بعلاوه باید به اسپویلر فعال جلو و عقب نیز اشاره کنیم که اثر مهمی در افزایش نیروی داون فورس دارند. اسپویلر فعال عقب 11 اینچ پهنا دارد که حدود 3.9 اینچ از نمونه به کار رفته در کراس اوور الترا پهن تر است و نیروی داون فورسی معادل 215 کیلوگرم ایجاد می نماید.

داون فورس یا نیروی رو به پایین به نیرویی گفته می گردد که به وسیله گرانش و جریان هوا به سمت پایین وارد می گردد و باعث چسبندگی بیشتر خودرو به زمین می گردد.

امیا؛ احترام به محیط زیست و فناورانه

لوتوس باردیگر در کابین امیا توجه به محیط زیست و استفاده از مواد دارای پایه زیستی را مدنظر قرار داده است. اینجا، لوتوس برای اولین بار در صنعت خودرو از الیاف تازهی استفاده نموده که حاصل بازیافت پارچه های دور ریختنی صنعت مد و پوشاک است. این دستاورد لوکس و پایدار در مقایسه با چرم وزن کمتری نیز دارد که کاملا با اندیشه های برند لوتوس در مهندسی وزن محصولاتش منطبق خواهد شد.

لوتوس بعلاوه از فرایند انباشت بخار فیزیکی برای پرداخت قسمت های فلزی روی سطوح کابین استفاده نموده است. در بخش هایی از کابین نیز الکانترا، پلی اورتان فوق باریک و چرم ناپا قابل مشاهده است.

امیا مجهز به ساختار صوتی سه بعدی KEF ضد نویز جالبی است که از سنسور های خارجی حذف سر و صدای تایر ها و سیستم تعلیق تشکیل شده است. این سامانه الگوریتم هایی را ایجاد و پردازش می نماید تا در نهایت با فراوری پاسخ های فرکانسی مخالف مانع رسیدن صدا به داخل کابین گردد.

راننده از نمایشگر هداپ 55 اینچی واقعیت افزوده به منظور دسترسی سریع به اطلاعات مهم بهره می برد. آینه های دیجیتال و ماژول های سیستم لیدار هم اینجا مانند الترا حضور دارند.

امیا؛ چین سهم بزرگی از صنعت خودرو می خواهد!

در توسعه امیا دقیقا از همان پلتفرم الترا استفاده شده و البته پای یک برند چینی هم در میان است! پلتفرم الکتریکی EPA مورد استفاده در امیا و الترا زاده معماری فناورانه SEA کمپانی جیلی است که به عنوان یک زیرساخت مهم در توسعه خودرو های الکتریکی نقش پلتفرم مادر را برعهده دارد.

بدین ترتیب انتظار می رود که امیا دارای برد حرکتی مشابه الترا باشد و در حالت خوش بینانه حدود 600 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند. انرژی این مانور حرکتی از بسته باتری 102 کیلووات ساعت تامین خواهد شد که در مقایسه با بسته باتری 112 کیلووات ساعت کراس اوور الترا مقداری کوچک تر است.

سیستم شارژ سریع 350 کیلوواتی در خودرو های تازه لوتوس انرژی مورد احتیاج برای پیمایش 150 کیلومتر را طی 5 دقیقه در باتری ذخیره می نماید!

با شارژر دی سی 350 کیلوواتی تنها به 18 دقیقه زمان احتیاج دارید تا ظرفیت باتری از 10 به 80 درصد برسد!

امیا؛ یکی از سریع ترین های دنیا

اندازه خروجی پیشرانه الکتریکی امیا برابر با 905 اسب بخار و گشتاور 984 نیوتن متر است. امیا طی 2.8 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت با سامانه تمام چرخ الکتریکی روی 256 کیلومتر برساعت محدود شده است. توان فراوری شده به وسیله جعبه دنده 2 سرعته به 4 چرخ منتقل می گردد.

لوتوس به حضور سیستم ترمز کلاس خودرو های مسابقه برای امیا اشاره نموده است. بعلاوه سیستم تعلیق تطبیقی به سنسور هایی مجهز است که 1000 بار در ثانیه مسیر را اسکن می نمایند تا نرم ترین حالت رانندگی را برای امیا ایجاد نمایند.

اطلاعات و جزئیات دقیق فنی در سه ماهه پایانی سال 2023 منتشر می گردد و فراوری نیز از سال 2024 در کارخانه جیلی در ووهان چین شروع خواهد شد. اینجا همان خط فراوریی است که اکنون الترا را روانه بازار می نماید. امیا در سه ماهه چهارم سال 2024 به بازار آمریکا می رسد.

منبع: فرارو

به "لوتوس امیا؛ خودرویی که حتما باید ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوتوس امیا؛ خودرویی که حتما باید ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید