بازسازی سقف خانه سعدی در شیراز شروع شد

به گزارش آب مایه حیات، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز،در پی انتشار گزارش ایبنا در استان فارس مبنی بر مسائل سقف این خانه تاریخی که اول اردیبهشت ماه جاری به مناسبت یادروز شیخ اجل منتشر شد، اینک خبر می رسد که مراحل بازسازی سقف های این خانه تاریخی که به خاندان مدحت تعلق دارد با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و با هزینه حفاظت اضطراری سرمایه گذار بافت تاریخی شروع شده است.

بازسازی سقف خانه سعدی در شیراز شروع شد

خانه منسوب به سعدی که به خانه خاندان مدحت شناخته می شود از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در لیست ابنیه نیازمند بازسازی قرار گرفته و بر اساس آنچه که از سوی کارشناسان این اداره کل مطرح شده قرار است با اختصاص بودجه در امسال بازسازی شود.

خانه سعدی در زمره آثاری است که با شماره 2581 در 11 بهمن 1387 ثبت ملی شده و بر اساس نقل قول ها نمی شود به طور قطع گفت که این خانه متعلق به شیخ اجل سعدی شیرازی است، زیرا قدمت این خانه به دوره تاریخی قاجاریه برمی شود.

به گزارش ایبنا؛ خانه تاریخی مدحت(منسوب به سعدی) در کوچه پشت مسجد نو که روبه روی بارگاه حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) واقع شده است، در بافت تاریخی شیراز است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بازسازی سقف خانه سعدی در شیراز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سقف خانه سعدی در شیراز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید