7 روش برای افزایش جذابیت کیس کامپیوتر

به گزارش آب مایه حیات، اسمبل کردن کیس کامپیوتر تازه فقط انتخاب و قرار دادن قطعات مختلف کنار یکدیگر نیست. یکی از مزیت های استفاده از کیس، شخصی سازی بی حد و مرز کیس از نظر ظاهری است و این یعنی می توانید با توجه به سلیقه ای که دارید، کارهای بسیار متنوع و مجذوب کنندهی انجام دهید. در این زمینه طبیعتا هرچقدر بودجه بیشتری داشته باشید، می توانید کارهای مجذوب کننده تری انجام دهید اما در هر صورت در ادامه به 7 روش می پردازیم که با بهره گیری از آن ها می توانید مجذوب کنندهیت ظاهری کیس کامپیوتر خود را دوچندان کنید.

7 روش برای افزایش جذابیت کیس کامپیوتر

مدیریت کابل ها

یکی از راحت ترین و ساده ترین راه ها برای افزایش مجذوب کنندهیت کیس کامپیوتر، مدیریت کابل ها است و با این کار، سیستم شما ظاهر حرفه ای تری خواهد داشت. حتی اگر یک کامپیوتر معمولی دارید، درهم ریختگی کابل ها اصلا جلوه خوبی برای میز کار شما ندارد. بعضی کاربران اصلا به این موضوع توجه نمی نمایند ولی باید تاکید کنیم که انجام چنین کاری بسیار ساده تر از انتظار است و باید در اولویت شما قرار بگیرد.

نکته مهم در خصوص مدیریت کابل این است که می توانید چنین کاری را هر وقت که دوست دارید انجام دهید. بنابراین اگر کیس شما دارای یک پنل شیشه ای است و داخل آن را می توانید مشاهده کنید، با منظم کردن کابل های درون آن ظاهر کیس را حرفه ای تر کنید. از سوی دیگر احتمالا کابل های متعددی در پشت میز کار شما دیده می گردد که به راحتی قادر به منظم کردن آن ها هستید و در این زمینه لینک خرید دو محصول را هم می توانید مشاهده کنید. ولی باید تاکید کنیم برای انجام این کار، محصولات زیادی ارائه شده است و از بین آن ها می توانید دست به انتخاب بزنید.

تنظیم نورپردازی RGB

روزی روزگاری نورپردازی RGB فقط برای گیمرها اهمیت زیادی داشت ولی حالا بسیاری از کاربران معمولی هم دوست دارند حداقل بخشی از میز کامپیوتر آن ها دارای چنین نورپردازی مجذوب کنندهی باشد. به همین دلیل از مادربرد و فن ها گرفته تا گرافیک کارت و رم، به راحتی می توانید قطعات دارای نورپردازی بخرید. اگر از چند قطعه با نورپردازی RGB بهره می برید، تنظیم و هماهنگ کردن نورپردازی آن ها مجذوب کنندهیت ظاهری کیس را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. اگر هم هیچکدام از قطعات نورپردازی ندارند، به راحتی می توانید فن های دارای RGB، قطعات جانبی برای کیس و هیت سینک های SSD با نورپردازی را بخرید. بنابراین همانطور که می بینید لازم نیست برای این کار متحمل هزینه زیادی شوید.

اما اگر نورپردازی این قطعات هماهنگی نداشته باشد، مجذوب کنندهیت کیس کامپیوتر به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. بنابراین ترجیحا قطعاتی را بخرید که از قابلیت هماهنگی نورپردازی پشتیبانی نمایند و بعلاوه در این زمینه نرم افزارهایی هم ارائه شده است.

انتخاب قطعات جانبی با رنگ های معین

در کنار بهره گیری از مجذوب کنندهیت نورپردازی، می توانید برای انتخاب قطعات جانبی کیس از رنگ های معین و هماهنگی استفاده کنید تا ظاهر مدرن تر و مجذوب کننده تری پیدا کند. به عنوان مثال بعضی کاربران به تم سیاه و سفید علاقه بسیار زیادی دارند. بعلاوه مثلا می توانیم به قطعات قرمز و سفید یا مشکی و طلایی اشاره کنیم.

در همین زمینه می توانید استفاده از کابل های اسلیو را هم در نظر بگیرید. بعضی از این کابل ها دارای نورپردازی هستند و بعضی دیگر رنگ معینی دارند که می توانید با در نظر گرفتن تم کلی کیس، یک کابل اسلیو با رنگ موردنظر را انتخاب کنید. در این مورد هم برای انتخاب قطعات جانبی لازم نیست متحمل هزینه زیادی شوید.

نصب عمودی کارت گرافیک

کارت گرافیک یکی از مهم ترین قطعات کیس محسوب می گردد و به همین دلیل بعضی کاربران دوست دارند به خوبی آن را در معرض نمایش قرار دهند. با این حال بیشتریت کاربران کارت گرافیک را به صورت افقی در کیس قرار می دهند و این در حالی است که امکان نصب عمودی کارت گرافیک هم وجود دارد. با انجام این کار نه تنها طراحی بدنه کارت گرافیک را به طور کامل نشان می دهید، بلکه مجذوب کنندهیت ظاهری کیس کامپیوتر را هم دوچندان می کنید. اگر هم کیس شما به مقدار کافی بزرگ است و به خوبی گرما را کنترل می نماید، پس دیگر لازم نیست نگران عملکرد کارت گرافیک باشید.

با توجه به اینکه بیشتر کیس ها دارای براکت یا نگهدارنده عمودی کارت گرافیک نیستند، باید چنین قطعه ای را جداگانه بخرید. اگر هم به نورپردازی علاقه زیادی دارید، بعضی از این نگهدارنده ها از نورپردازی هم بهره می برند.

خنک نماینده آبی برای پردازنده

تقریبا تمام استریمرها و افرادی که کیس خود را در معرض نمایش دیگران قرار می دهند، از خنک نماینده آبی برای پردازنده سیستم خود بهره می برند. با وجود اینکه خنک نماینده های بادی بسیار بهتر شده اند و می توانند گرمای پردازنده را به طور قابل توجهی کاهش دهند، اما در هر صورت نمی توانیم مزایای خنک نماینده های آبی را هم کتمان کنیم. به طور معین از مهم ترین مزایای این نوع خنک نماینده ها، باید به ظاهر بسیار مجذوب کننده تر و سروصدای کمتر اشاره کنیم. این نوع خنک نماینده ها به هیت سینک های بزرگی احتیاج ندارند زیرا رادیاتور چنین کاری را انجام می دهد. در نتیجه فضای بسیار بزرگی در مرکز کیس خالی می گردد و سایر قطعات کیس بیشتر در مرکز توجه قرار می گیرند. ضمناً فن های رادیاتور و پمپ مایع استفاده شده هم در صورت بهره گیری از نورپردازی، مجذوب کنندهیت کیس افزایش پیدا می نماید.

بنابراین زمانی که می خواهید یک کیس برای سیستم تازه خود بخرید، از سازگاری کیس با خنک نماینده آبی مطمئن شوید. در این زمینه هم نمونه های متنوع با مقدار های مختلف وجود دارد که باید ببینید به چه ویژگی هایی احتیاج دارید. اما در هر صورت حتی اگر کاربر حرفه ای هم نیستید، بهتر است همان ابتدا به فکر خرید خنک نماینده آبی باشید زیرا در ازای مبلغی که برای آن می پردازید، مزایای قابل توجهی ارائه می نماید.

استفاده از ماکت یا هیت سینک رم

اگر مثلا کیس شما دارای 6 اسلات رم است و فقط از دو اسلات استفاده نموده اید، می توانید برای افزایش مجذوب کنندهیت از ماکت رم به همان شکل رم های اصلی استفاده کنید. البته پیدا کردن ماکت رم به همان شکل رم های اصلی کار ساده ای نیست ولی بعضی شرکت ها چنین کاری انجام می دهند. اما اگر رم های فعلی دارای نورپردازی نیستند، یک راه دیگر استفاده از هیتک سینک دارای نورپردازی برای این رم ها است. بسیاری از کاربران برای افزایش مجذوب کنندهیت ظاهری کیس کامپیوتر چنین کاری انجام می دهند.

استفاده از فیگورهای متنوع درون کیس

در نهایت بعد از تمام کارهایی که برای افزایش مجذوب کنندهیت کیس کامپیوتر خود انجام دادید، می توانید درون کیس یک یا دو فیگور مورد علاقه خود را هم قرار دهید. بعضی کاربران به استفاده از فیگورهای متنوع علاقه زیادی دارند و با توجه به فضای خالی کیس و سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

با انجام همین کار ساده، محیط ظاهری کیس بیش از پیش شخصی سازی می گردد. برای دستگاهی که قرار است هر روز از آن استفاده کنید، چنین کاری مجذوب کنندهیت استفاده از آن را افزایش می دهد. البته طبیعتا در این زمینه هم قرار نیست زیاده روی کنید و در حد قرار دادن یک یا دو فیگور کوچک کافی است تا جریان هوای درون کیس هم مختل نگردد. بعلاوه مطمئن شوید که فیگورها در مکان مناسبی قرار گرفته اند تا مثلا با پره های فن ها برخوردی نداشته باشند.

سخن پایانی

در کنار افزایش مجذوب کنندهیت ظاهری کیس کامپیوتر، طبیعتا می توانید از کیبورد و ماوس بسیار مجذوب کنندهی استفاده کنید تا زیبایی میز کار شما چندین برابر گردد. حتی می توانید از این هم فراتر بروید و در خود میز تغییراتی اعمال کنید. با انجام همین کارها، هم لذت بیشتری از میز کار خود می برید و هم اینکه احتمالا بهره وری شما افزایش پیدا می نماید.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 روش برای افزایش جذابیت کیس کامپیوتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش برای افزایش جذابیت کیس کامپیوتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید