تنبوربان، خاطرات یک نوازنده کرمانشاهی به بازار آمد

به گزارش آب مایه حیات، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرمانشاه، تنبوربان کتابی 216صفحه ای است که با قیمت 120هزار تومان به بازار عرضه شده است.

تنبوربان، خاطرات یک نوازنده کرمانشاهی به بازار آمد

این کتاب که یک هزار نسخه دارد، روایتگر خاطرات علی اکبر مرادی، معلم، مقام دان، مقام خوان، آهنگساز و خواننده کرد، زاده روستای بان زلان شهر گهواره در استان کرمانشاه است.

علی اکبر مرادی و در سن سی سالگی نواختن تمامی 72 مقام موسیقی مقامی کردستان را با تنبور آموخت در زمینهٔ آموزش تنبور نیز فعال بوده و شاگردان بسیاری را تربیت نموده است

وی برای نخستین بار به تنظیم متدی علمی برا آموزش تنبور نموده و کتاب صددرس:آموزش تنبورنوازی را نگارش کرد.

از مرادی به عنوان یکی از مشاهیر کرد در تیر ماه 1398 در کنگره جهانی مشاهیر کرد تجلیل و تقدیر شد.

انتشارات سرانه که این کتاب را به چاپ رسانده است، یکی از انتشاراتی های فعال کرمانشاه است که کار خود را از سال 1389 شروع نموده و در این مدت 10 سال بالغ بر 120 عنوان کتاب منتشر نموده است.

این مرکز به صورت پیوسته در نمایشگاه های استانی کرمانشاه و نمایشگاه های بین المللی کتاب تهران شرکت داشته و در سال 1393 ازسوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به عنوان ناشر برتر شناخته شده است.

در انتشارات سرانه آثار بزرگان و پیشکسوتان این دیار همانند استاد فرشید یوسفی، محمدمسعود کیایی، اسفندیار رشیدی، حجت الله مولایی فر و ... به چاپ رسیده و منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تنبوربان، خاطرات یک نوازنده کرمانشاهی به بازار آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنبوربان، خاطرات یک نوازنده کرمانشاهی به بازار آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید