همه چیز در خصوص نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

به گزارش آب مایه حیات، نمایشگاه اکسپو 2020 نمایشگاهی دنیای است که قرار است در 20 اکتبر 2021 به میزبانی دبی و در کشور امارات متحده عربی برگزار گردد. میزبانی این نمایشگاه معتبر دنیای سودآوری زیادی برای کشور میزبان دارد و کشورهای معتددی در پی کسب این عنوان بودند. اما در نهایت دبی میزبان این نمایشگاه شد و دبی در حال ساخت یکی از بزرگ ترین زیرساخت های نمایشگاهی در دنیا است. امروز با ما در خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این زیرساخت باشکوه و فوق مدرن بزنیم و در خصوص نمایشگاه اکسپو 2020 دبی بیشتر صحبت کنیم. برای رزرو تور دبی از تهران با برترین خدمات به وبسایت ما مراجعه کنید.

همه چیز در خصوص نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

نمایشگاه دنیای یا اکسپو چیست؟

قبل از آن که در خصوص نمایشگاه اکسپو 2020 دبی صحبت کنیم لازم می دانیم در خصوص این نمایشگاه ها به طور کلی صحبت کنیم. نمایشگاه دنیای، اکسپو دنیای که به اختصار اکسپو نامیده می گردد نمایشگاهی بین المللی و بسیار معتبر و مشهور است که هرچند سال یک بار برای نمایش و ارائه دستاوردهای ملل مختلف برگزار می گردد. نمایشگاه دنیای اولین بار در سال 1844 در پاریس برگزار گردید و از آن پس به رسمی همیشگی و دائمی تبدیل شد.

اهمیت این نمایشگاه برای کشورها به مقدار ای زیاد است که بعد از مسابقات جام دنیای فوتبال و بازی های المپیک، سومین رویداد مهم بین المللی دنیا محسوب می گردد. از این رو گاهی آن را المپیک فرهنگ ملل هم می نامند. نمایشگاه دنیای زیر نظر موسسه بین المللی نمایشگاه ها (Le Bureau international des expositions) که در شهر پاریس قرار گرفته برگزار می گردد. آخرین نمایشگاه در سال 2017 و در شهر آستانه قزاقستان برگزار گردید و برای دور بعد نمایشگاه ها که در سال 2020 برگزار خواهد شد دبی به عنوان میزبان انتخاب شده است.

اکسپو 2020 دبی

اکسپو 2020 دبی در 20 اکتبر 2021 برگزار خواهد شد و تا 31 مارس ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 1 بامداد و در روزهای آخر هفته تا 2 بامداد ادامه خواهد داشت. میزبانی این مسابقات اتفاق مهمی برای امارات و دبی محسوب می گردد و باعث سودآوری بیشمار و مطرح شدن بیش از پیش این کشور در سطح دنیای می گردد. مصادف شدن پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات با میزبانی این نمایشگاه هم خبر میمون و مبارکی برای امارات است.

چرا که طبق برنامه ریزی ها دولت این کشور در نظر دارد امارات را در بین برترین کشورهای دنیا قرار بدهد و با افزایش انفجاری موج جهانگرد ها و گردشگران خارجی، توسعه کسب و کارهای داخلی و افزایش و ارتقاء معروفیت و محبوبیت بین المللی دبی این مهم را به انجام برساند. کشورهای ایتالیا، بریتانیا، اندونزی، فرانسه، هلند، نیوزیلند، اسلوونی، لوگزامبورگ، یونان، تونس، قزاقستان، شیلی، نیجریه، آلمان و ایرلند کشورهایی هستند که تا به امروز حضور خود در این نمایشگاه و رویداد بزرگ دنیای را اعلام نموده اند.

برای رزرو تور دبی اینجا کلیک کنید:

دبی چگونه میزبان این رویداد دنیای شد؟

در نوامبر 2013 اعضای دفتر بین المللی نمایشگاه ها که 167 نفر هستند در پاریس گرد هم جمع شدند و از بین رقبایی که برای میزبانی نامزد شده بودند دبی را با رای گیری انتخاب کردند. جالب است بدانید که رقبای دبی، شهر سائو پلئولو در برزیل، ازمیر در ترکیه و اکاترینگ بورگ روسیه بودند. نمایشگاه دنیای هر 5 سال یک بار برگزار می گردد و به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت و در طول این نمایشگاه تازهترین دستاوردها، خلاقیت ها و اختراعات بشری از سرتاسر دنیا در یک شهر به نمایش در می آیند. جالب است بدانید که اکسپو 2020 دبی اولین نمایشگاه دنیای است که در منطقه MEASA (خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا) برگزار می گردد و این نمایشگاه را به فرصتی بی نظیر و فوق العاده برای نمایش و شناسایی استعدادها و خلاقیت های این منطقه تبدیل می نماید.

موضوع و هدف از برگزاری اکسپو 2020 دبی

موضوع و تِم اصلی اکسپو 2020 دبی ارتباط فکر ها، خلق آینده انتخاب شده است و انتظار می رود که این نمایشگاه دنیای بستری برای رشد و مطرح شدن ایده های خلاقانه از سرتاسر کره زمین باشد. جالب است بدانید که بسیاری از اختراعات و سازه های مشهور بشری مثل برج ایفل، اولین ماشین تایپ، تلویزیون و حتی سس کچاپ هانز اولین بار در این نمایشگاه ها به دنیایان معرفی شده اند. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که این نمایشگاه بستر بسیار مناسبی برای ایده های تازه و ظهور برندهای تازه باشد و گامی مهم در محبوبیت بیشتر و معروفیت دنیای تر دبی در سطح بین الملل باشد.

لوگوی رسمی اکسپو 2020 دبی از حلقه ای طلایی الهام گرفته شده که در منطقه باستانی و تاریخی ساروق الحدید کشف شده است و نماد و سمبل ارتباط بین دنیای شرق و غرب است که دبی نماینده آن محسوب می گردد. انتظار می رود که بیش از 70% بازدیدنمایندگان و شرکت نمایندگان از خارج از کشور امارات باشند که بالاترین اندازه مشارکت در طول تاریخ نمایشگاه های دنیای به شمار میرود. اسپانسرهای رسمی اکسپو 2020 دبی عبارتند از شرکت UPS، شرکت پپسی، شرکت مخابراتی اتصالات امارات، امارات ایرلاین و شرکت نیسان.

برترین هتل های دبی را از آب مایه حیات آنلاین رزرو کنید.

غرفه های نمایشگاهی اکسپو 2020 دبی

گنبد بزرگ و فوق مدرن الوصل پلازا و ساختمان های اطرافش قرار است فضای لازم برای مشارکت بیش از 180 کشور دنیا را در این رویداد فرهنگی فراهم نمایند. دولت امارات از زمان انتخاب شدن به عنوان میزبان اکپسو 2020 دبی اقدامات لازم برای ساخت محیط نمایشگاهی را شروع نموده است و همان طور که از اماراتی ها انتظار می رود این کار را با شکوه و عظمت هرچه تمام تر انجام می دهد. الوصل در زبان عربی به معنای ارتباط است و به موضوع و تِم اصلی نمایشگاه هم اشاره دارد. هر کشور یک پاویون و غرفه نمایشگاهی در اختیار خواهد داشت که در مساحتی بالغ بر 4.38 کیلومتر مربع قرار گرفته اند.

البته تنها نیمی از این مساحت به فضای غرفه ها اختصاص پیدا می نمایند ومابقی این فضا محل ساخت و قرارگیری امکانات و خدمات دیگری مثل محل اقامت کارکنان و پرسنل، هتل ها، مسیرهای ارتباطی و حتی یک پارک عمومی در این دهکده نمایشگاهی خواهد بود. بیش از 30000 نفر در این رویدادها همکاری خواهند کرد و به عنوان چهره دبی در اکسپو 2020 دبی حضور پیدا خواهند کرد.

برای خرید بلیط هواپیما دبی اینجا کلیک کنید.

موضوعات فرعی اکسپو 2020 دبی در غالب سه غرفه نمایشگاهی جداگانه مطرح خواهند شد:

  • فرصت ها که هدف از آن تحقق پتانسیل و استعدادهای بالقوه افراد و جوامع برای شکل دهی آینده است.
  • تحرک و پویایی که راجع به خلق پویایی هوشمندانه تر و سازنده تر افراد، اهداف و ایده ها (هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی) خواهد بود.
  • پایداری که در اکتبر 2019 تکمیل خواهد شد و در این پاویون نمایشگاهی شیوه خودکفایی ساختمان ها از نظر مصرف آب را به نمایش خواهند گذاشت. این قسمت با استفاده از انرژی خورشیدی و به دست آوردن آب از هوا فعالیت می نماید و در واقع، نیمی از محوطه نمایشگاهی اکسپو 2020 دبی به وسیله انرژی های پایدار فعال خواهند بود. در محوطه ها، فضاهای متعددی هم برای تفریح، نمایشگاه های هنری، باغ های و فضاهای سبز و رستوران ها و کافه های متعدد وجود خواهند داشت.

به گفته مدیر برگزاری نمایشگاه، اکسپو 2020 دبی 180 کشور و میلیون ها نفر را دور هم جمع می نماید تا اتحاد و انسانیت را جشن بگیرند. در این نمایشگاه برای هرکس چیزی وجود دارد، از کشف نوآوری ها و ابتکارات گرفته تا پتانسیل های آینده برای استفاده از انرژی های پایدار و تجربه غذاها و موسیقی ملل مختلف دنیا در این نمایشگاه ارائه می شوند.

طبق برنامه ریزی ها قرار است 80% زیرساخت نمایشگاهی بعد از رویداد اکسپو 2020 دبی هم قابل استفاده باشند و شرکت زیمنس از همین الان اعلام نموده که مقر لجیستیک تازهش را در این منطقه مستقر خواهد نمود.

چطور به محل برگزاری اکسپو 2020 دبی برویم؟

همان طور که گفتیم نمایشگاه دنیای اکسپو 2020 دبی یکی از چند رویداد مهم دنیاست و خیلی از شرکت ها، موسسات و افراد از همین الان قصد شرکت در این نمایشگاه مهم دنیای را دارند. محوطه اصلی نمایشگاهی در جنوب شهر دبی و در نزدیکی فرودگاه بین المللی آل مکتوم قرار گرفته است و زیرساخت های لازم برای دسترسی آسان و سریع مسافران از فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه بین المللی ابوظبی و ترمینال های کشتی کروز ابوظبی صورت گرفته است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "همه چیز در خصوص نمایشگاه اکسپو 2021 دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص نمایشگاه اکسپو 2021 دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید