تی اف 21 محصول تازه ایران خودرو؛ فرانسوی یا چینی؟

به گزارش آب مایه حیات، آیا اساسا فرقی هم می نماید که تی اف 21 ایران خودرو براساس پژو 206 و 207 فرانسه یا MG3 چین طراحی و فراوری شده باشد؟ بله طبیعتا بین این دو فرق های زیادی است که باید به شکل تخصصی به آن ها پرداخت و نباید براساس بدنامی بعضی خودروسازان یک کشور قضاوت کرد.

تی اف 21 محصول تازه ایران خودرو؛ فرانسوی یا چینی؟

آب مایه حیات | هفته های اخیر بود که ایران خودرو خبر از رونمایی زودهنگام تی اف 21 (TF-21) کراس لوک ملی این شرکت داد. آبی پوشان جاده مخصوص دو هفته قبل گفته بودند که تی اف 21 (TF-21) در در کلاس ابعادی B فراوری شده و در آبان ماه به شکل رسمی رونمایی می گردد.

به گزارش آب مایه حیات ، مسئولان ایران خودرو در طول هفته های اخیر این گونه به مخاطبان القا نموده اند که تی اف 21 (TF-21) براساس پلتفرم پژو 206 و 207 توسعه پیدا نموده است. در این میان بعضی سایت های تخصصی حوزه خودرو نیز مدعی شده اند که تی اف 21 حاصل تلفیق پلتفرم پژو 301 و پژو 106 و سیتروئن ساکسو است.

اما حالا گروهی دیگر از کارشناسان خودرو ادعای چینی بودن پلتفرم کراس لوک ملی ایران خودرو مطرح نموده اند.

تی اف 21 چینی یا فرانسوی؛ این دو چه فرقی می نمایند؟

گجت نیوز اخیرا ادعا نموده که منابع مطلع اطلاع داده اند که تی اف 21 براساس خودروی MG3 طراحی و پیشرفته است. اما هنوز ایران خودرو ادعای این سایت حوزه تکنولوژی را تایید و یا تکذیب ننموده است.

حالا بیایید در خصوص این مسئله صحبت کنیم که آیا اساسا فرقی هم می نماید که تی اف 21 ایران خودرو براساس پژو 206 و 207 فرانسه یا MG3 چین طراحی و فراوری شده باشد. بله طبیعتا بین این دو فرق های زیادی است که باید به شکل تخصصی به آن ها پرداخت و نباید براساس بدنامی بعضی خودروسازان یک کشور قضاوت کرد.

شاید برای تان عجیب باشد که از نظر متخصصان حوزه خودرو، MG3 از نظر ایمنی نسبت به خانواده 206 و 207 قابل اعتمادتر است. به این علت که MG3 جز معدود خودرو هایی است که اخیرا توانسته از موسسه یورو انکپ 3 ستاره ایمنی دریافت کند.

این در حالی است که نسخه ایرانیزه شده خانواده قدیمی 206 و 207 همین حالا بعید است که از این موسسه بتوانند دو ستاره ایمنی هم دریافت نمایند.

پیش بینی هایی در خصوص پیشرانه، قیمت و رقبای تی اف 21

ایران خودرو هنوز به شکل رسمی چیزی در خصوص پیشرانه تی اف 21 نگفته است، اما این کراس لوک احتمالا با یکی از موتور های خانواده TU به بازار می آید. اما در گام بعد به نظر می رسد که به پیشرانه سه سیلندر ملی تازه تجهیز خواهد شد.

در خصوص محدوده قیمت آن هم، چند ماه قبل مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو گفته بود که نسخه های مختلف پروژه TF 21 با قیمتی در محدوده 180 تا 300 میلیون تومان به بازار عرضه می شوند. براساس گفته او، قرار است که تی اف 21 (TF-21) جایگزین خانواده پژو 206 گردد و نسخه های دنده ای و اتوماتیک آن به دست مصرف نمایندگان ایرانی برسد.

حالا به رقبای این کراس لوک می رسیم. در حال حاضر تنها رقیب فعلی خودروی ایران خودرو تی اف 21 در بازار کوییک و کوییک پلاس است که در بازار بین 200 تا 303 میلیون تومان فروخته می گردد. اما در کارخانه، سایپا این خودرو را به ترتیب به قیمت 168 و 277 میلیون تومان به فروش می رساند.

رقیب دیگر این کراس لوک، سایپا اطلس است که هنوز وارد بازار نشده است. محصولی که از آن به عنوان نسخه فیس لیفت کوییک نام برده می گردد. نارنجی پوشان جاده مخصوص هنوز قیمت نهایی این خودرو را اعلام ننموده اند، ولی به نظر می رسد که اطلس با توجه به امکانات بروزتر، گران تر از کوییک به فروش برسد.

منبع: فرادید

به "تی اف 21 محصول تازه ایران خودرو؛ فرانسوی یا چینی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تی اف 21 محصول تازه ایران خودرو؛ فرانسوی یا چینی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید