زندگی دردناک تیزشاخ کالاهاری با شاخ فرو رفته در گردن

به گزارش آب مایه حیات، این تیزشاخ کالاهاری در حالی که یک شاخش به شکلی تغییر شکل یافته رشد نموده و گردنش را سوراخ نموده در حال فریاد برای یاری دیده می گردد!

زندگی دردناک تیزشاخ کالاهاری با شاخ فرو رفته در گردن

به گزارش آب مایه حیات، پیتر ونتر 47 ساله، در طول سفر به پارک فرامرزی کاگالاگادی در آفریقای جنوبی، این صحنه را به تصویر کشید.

پیتر می گوید: در راه بازگشت به توییرویر از ماتا ماتا، قبل از بسته شدن دروازه در ساعت 6، در نزدیکی حوضچه آب هوموئد توقف کردیم. به امید اینکه بتوانیم نگاهی اجمالی به بعضی از حیوانات حیات وحش داشته باشیم. نمی دانستیم که این عصر چشم انداز ای را به ارمغان می آورد که شبیه هیچ کس دیگری نیست.

پیتر ادامه می دهد: ما که امیدوار بودیم چند حیوان را ببینیم، یک تیزشاخ کالاهاری را دیدیم. در ابتدا، مانند هر تیزشاخ دیگری به نظر می رسید، اما همانطور که دقیق تر نگاه کردیم، متوجه چیز خارق العاده ای شدیم، شاخ آن در گردنش فرو رفته بود، و به وضوح در اضطراب بود و برای یاری فریاد می زد.

این چشم انداز هم مجذوب نماینده و هم ناراحت نماینده بود. پیتر شرح می دهد: ما شوکه بودیم. می خواستیم یاری کنیم، اما می دانستیم که نمی توانیم در طبیعت دخالت کنیم. بنابراین، پس از کمی مشورت، تصمیم سختی گرفتیم که تیزشاخ را تنها بگذاریم و به حرکت خود ادامه دهیم.

پیتر اذعان می نماید: این بسیار نادر بود. من قبلاً چنین چیزی ندیده بودم. این به ما یادآوری می نماید که از چیز های کوچک زندگی لذت ببریم و همواره مراقب شگفتی های غیرمنتظره طبیعت باشیم.

به طرز جالبی، پیتر در طول این برخورد تنها بود. او می گوید: تنها بودن در طبیعت یک تجربه منحصر به فرد است. این به شما امکان می دهد که واقعاً با طبیعت ارتباط برقرار کنید و لحظاتی مانند این باعث می گردد که زیبایی آن را بیشتر درک کنید.

عشق پیتر به طبیعت در سخنان او مشهود است. او اعتراف می نماید: ای کاش می توانستم کاری برای یاری به تیزشاخ انجام دهم. اما گاهی اوقات، ما باید به طبیعت اجازه دهیم مسیر خود را طی کند و به یاد داشته باشیم که هر لحظه در طبیعت یک درس ارزشمند است.

تیزشاخ کالاهاری بومی منطقه ها بسیار خشک آفریقای جنوبی است. به ویژه، صحرای کالاهاری و نامیب. این حیوانات به علت شاخ های دیدنی شان که به طور میانه 85 سانتی متر (33 اینچ) طول دارند، به طور گسترده شکار می شوند. از دور، تنها تفاوت ظاهری بین نر و ماده شاخ آن هاست و بسیاری از شکارچیان هر ساله ماده ها را با نر اشتباه می گیرند. در نر شاخ ها ضخیم تر با پایه های بزرگ تر هستند. ماده ها شاخ های بلندتر و نازک تری دارند. تیزشاخ ماده از شاخ خود برای دفاع از خود و بچه ها در برابر شکارچیان استفاده می نماید، در حالی که نر ها عمدتاً از شاخ خود برای دفاع از قلمرو خود در برابر سایر نر ها استفاده می نمایند.

منبع: فرارو

به "زندگی دردناک تیزشاخ کالاهاری با شاخ فرو رفته در گردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی دردناک تیزشاخ کالاهاری با شاخ فرو رفته در گردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید