سریع ترین تراشه مودم 5G جهان معرفی گردید: هوش مصنوعی به افزایش سیگنال دهی و آنتن دهی یاری می نماید

به گزارش آب مایه حیات، این شما و جدیدترین تراشه مودم 5G جهان که قرار است سال آینده روی اسمارت فون های پرچم دار شاهدش باشیم.

سریع ترین تراشه مودم 5G جهان معرفی گردید: هوش مصنوعی به افزایش سیگنال دهی و آنتن دهی یاری می نماید

کوالکام در رویداد کنگره جهانی موبایل 2022 از قدرتمندترین تراشه مودم فایوجی خود به نام Snapdragon X70 با وعده ها و زرق و برق فراوان رونمایی کرد. قرار است این مودم برای مردم جهان تجربه کاربری 5G بهتری رقم بزند.

کوالکام، پس از عرضه پیروز مودم اسنپدراگون X65 که روی بسیاری از گوشی های رده بالای جهان از جمله سامسونگ گلکسی اس 22 نشست؛ اکنون تراشه 5G اسنپدراگون X70 را با سرعت و مشخصات بهتر و البته ویژگی های هوش مصنوعی معرفی کرد.

در حقیقت، کوالکام می گوید Snapdragon X70 اولین تراشه 5G هوش مصنوعی جهان است که طراحی شده تا با استفاده از یادگیری ماشینی، کارایی 5G بهتری را رقم بزند و تاخیر کمتر و مصرف انرژی کمتری روی گوشی های موبایل داشته باشد.

کوالکام اسنپدراگون X70 چه ویژگی های شاخصی دارد؟

در طول چند نسل گذشته تراشه های اسنپدراگون 5G، کوالکام تاکید بیشتری بر دریافت سیگنال داشته است. اسنپدراگون X65 الگوریتم جدیدی ارائه کرد که با تنظیم پویای قدرت رادیویی براساس نحوه نگه داشتن و استفاده از گوشی هوشمند، قدرت سیگنال دهی را به حداکثر برساند.

تراشه X70 با مجموعه کاملی از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی که همه چیز را از مدیریت پرتورهای mmWave تا تنظیم آنتن گرفته و انتخاب شبکه و مصرف انرژی را شامل می گردد؛ سعی دارد کارایی را به سطح بالاتری ببرد.

کوالکام در تراشه X70 از باندهای تجاری 5G پایه 600 مگاهرتز تا 41 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید که در بالای طیف امواج میلی متری (mmWave) قرار دارند. این ویژگی به سازندگان گوشی یاری می نماید تا برترین دستگاه های موبایل را برای هر کشور و بازارهای جهانی بسازند.

مودم اسنپدراگون X70 همان سرعت 10 گیگابیتی مودم X65 را می دهد که فعلا برای شبکه های فایوجی بسیار زیاد و غیر قابل دسترسی است (سرعت آپلود 3.5 گیگابیت). اما سرعت لینک دانلود تجمیع فرکانس در این مودم افزایش پیدا نموده است؛ ضمن اینکه اشاره شد به ویژگی های AI مجهز شده تا سرعت های عملی بهتری نسبت به X65 ارائه بدهد.

این طراحی از فناوری ساخت 4 نانومتری و فناوری نسل سوم PowerSave کوالکام سود می برد تا در کنار یکدیگر، مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به گذشته داشته باشد و به افزایش عمر باتری دستگاه ها و مودم ها یاری کند.

مودم اسنپدراگون X70 در گوشی های رده بالای پاییز سال جاری مشاهده خواهد شد. به این معنی که اولین گوشی های پرچم داری که اواخر سال 2022 وارد بازار شوند؛ احتمالا مجهز به تراشه X70 خواهند بود. پیش بینی می کنیم که گوشی های سامسونگ گلکسی اس 23 با این تراشه مودم عرضه شوند.

درباره گوشی های آیفون 14، اپل هنوز سراغ مودم X65 نرفته است و شایعات می گویند گوشی های آیفون سال جاری این شرکت با تراشه X65 اسنپدراگون عرضه می شوند. احتمالا، هواداران اپل باید تا اواخر سال 2023 منتظر بمانند تا نسل بعدی فناوری های مودم 5G را تجربه نمایند.

منبع: شبکه چی

به "سریع ترین تراشه مودم 5G جهان معرفی گردید: هوش مصنوعی به افزایش سیگنال دهی و آنتن دهی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین تراشه مودم 5G جهان معرفی گردید: هوش مصنوعی به افزایش سیگنال دهی و آنتن دهی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید