سنگ اسرار آمیز ژاپنی دو نیم شد؛ آیا شیطان گریخته است؟!

به گزارش آب مایه حیات، سنگ سِشو-سِکی یا سنگ کشتار که طبق افسانه های محلی یک روح شیطانی در آن اسیر شده بود، حالا شکسته و به دو نیم شده است.

سنگ اسرار آمیز ژاپنی دو نیم شد؛ آیا شیطان گریخته است؟!

آب مایه حیات | به نقل از اسطوره های پیرامون سشو-سکی یا سنگ کشتار، جسد تغییرشکل یافته تامامو-نو-می درون این سنگ جای دارد؛ زن زیبایی که بخشی از نقشه مخفی یک جنگ سالار فئودال برای کشتن امپراتور توبا (1123-1107) بود. در افسانه ها نقل شده که این زن در واقع یک روباه شرور با نُه دم بوده که روح او در یک تکۀ بزرگ گدازه واقع در منطقه ای از استان توچیگی نزدیک توکیو محبوس شده است. این منطقه به داشتن چشمه های آب گرم گوگردی معروف است.

به گزارش آب مایه حیات ؛ به نقل از گاردین، این سنگ ظاهرا حدود دو ماه قبل شکسته است و کاربران آنلاین به نقل از افسانه های قومی گفته اند که از این سنگ که حالا به دو نیمه تقریباً مساوی تقسیم شده به صورت مداوم گاز سمی خارج می گردد. ظاهرا بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی از تماشای عکس های منتشر شدۀ شاهدان عینی از این سنگ شکسته حسابی ترسیده اند. یک کاربر توییتر زیر یکی از این پست ها که 170000 لایک خورده نوشته است: احساس می کنم چیزی را دیده ام که نباید می دیدم.

بعضی دیگر حدس می زنند روح شرور تامامو-نو-می پس از گذشت 1000 سال زنده شده است! این سنگ سال 1957 به عنوان یک سایت تاریخی محلی ثبت شد. در اثر بدیع ماتسوئو باشو، بزرگ ترین و نام آورترین شاعر هایکوسرای ژاپنی به نام جاده باریک به سمت شمال نام این سنگ آورده شده و بعلاوه الهام بخش یک تئاتر سنتی ژاپنی، یک رمان و انیمه بوده است.

ماساهارو سوگاوارا، رئیس یک گروه داوطلبانه راهنمای محلی گفته است که شکافتن این سنگ جای تاسف دارد، چون نماد این منطقه بوده است. هیچ کس دقیقا نمی داند که دلیل شکستن سنگ چه بوده است اما به احتمال زیاد هوازدگی و سرمای هوا در زمستان سال جاری از دلایل شکافتن سنگ بوده اند. به نقل از رسانه های محلی، سال ها پیش شکاف هایی روی سنگ ایجاد شده بود که احتمالاً باعث ورود آب باران به درون سنگ و ضعیف شدن ساختار آن شده است. مقامات رسمی محلی و ملی قرار است در مورد سرنوشت این سنگ تشکیل جلسه دهند و احتمالاً آن را به شکل اولیه خود بازگردانند.

(تصویر سنگ کشتار قبل از شکسته شدن)

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید

به "سنگ اسرار آمیز ژاپنی دو نیم شد؛ آیا شیطان گریخته است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ اسرار آمیز ژاپنی دو نیم شد؛ آیا شیطان گریخته است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید