محبوب ترین مقصدهای سال 2020 به انتخاب ایر بی ان بی

به گزارش آب مایه حیات، اگر برای سفر در سال 2020 برنامه ریزی می کنید، با یاری لیست برترین مقصدهای محبوب به انتخاب ایر بی ان بی، مقصد سفرتان را انتخاب کنید.

محبوب ترین مقصدهای سال 2020 به انتخاب ایر بی ان بی

برنامه ریزی برای سفر سال 2020 از الان فکر بدی نیست، به خصوص اگر قصد دارید به وسیله ایربی ان بی (Airbnb) جایی را برای اقامت کردن رزرو کنید و می دانید که باید بسیار زودتر برای این کار اقدام کنید. اولین قدم این است که دقیقا تعیین کنید قرار است به کدام منطقه از دنیا سفر کنید.؛ البته این تصمیم بسیار سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

خوشبختانه ایر بی ان بی بیشتر راستا را برای شما طی نموده است. با استفاده از آمار داخلی تعیین نموده است که کدام مقصدها از نظر گردشگری در حال رشد و پیشرفت هستند و گردشگران بیشتری دارند. بعضی از مقصدهایی که در لیست مقصدهای برتر سفر در سال 2020 قرار گرفته اند به خاطر کوشش هایشان در جهت گردشگری پایدار یا گردشگری دوستدار محیط زیست است. بعضی دیگر به خاطر ویژگی های فرهنگی خاص و منحصربه فرد، رویدادهای محبوب و متفاوت که قرار است در سال 2020 میزبان آن باشند یا سایر عوامل جای خود را در این لیست باز نموده اند.

براساس رشد سالانه تعداد رزرو محل اقامت، سایت Airbnb برترین مقصدهای گردشگری سال 2020 را معرفی نموده است.

1. میلواکی، آمریکا

رشد سالانه: 729 درصد

میلواکی بزرگ ترین شهر استان ویسکانسین و سی امین شهر پرجمعیت در ایالات متحده آمریکا است. رشد 729 درصدی در محبوبیت میلواکی احتمالا فقط به خاطر برگزاری کنوانسیون ملی دموکراتیک در سال 2020 نیست. وجود انواع رستوران و کافه های فراوان، کیلومترها راستا دوچرخه سواری، جاذبه های فرهنگی متنوع و متعدد باعث شده که میلواکی جزو مقصدهای محبوب در ایر بی ان بی باشد.

2. بیلبائو، اسپانیا

رشد سالانه: 402 درصد

بیلبائو در شمال اسپانیا قرار گرفته است. این شهر را بیشتر از هر چیز به خاطر رستوران های متنوع و متعدد، معماری متفاوت و تیم فوتبالش می شناسند. این شهر در سال 2018 جایزه شهر اروپایی را از آن خود نموده است. در سال 2020 علاقه مندان به فوتبال می توانند مسابقات یورو را در این شهر دنبال نمایند، چون بیلبائو یکی از شهرهای میزبان این رویداد پرطرفدار ورزشی است.

3. بوریرام، تایلند

رشد سالانه: 383 درصد

بوریرام یک شهرک در تایلند است که در استانی به همین نام واقع شده است. این شهر را به خاطر بازمانده هایی از امپراتوری خمر می شناسند. استان بوریرام معبدهای قدیمی فراوانی دارد و میزبان رویداد ورزشی مسابقات موتوجی پی در سال 2018 بود. علاوه بر این، اینجا هر سال میزبان برگزاری ماراتون بوریرام است.

4. سانبری، ویکتوریا، استرالیا

رشد سالانه: 356 درصد

سانبری در شمال غربی ملبورن استرالیا قرار گرفته است. این شهر برای علاقه مندان به حیات وحش و معماری ویکتوریایی بسیار مجذوب کننده و دیدنی است. در سال 2020، سانبری میزبانی مسابقات جام دنیای کریکت ICC T20 را بر عهده دارد.

5. رومانی

رشد سالانه: 298 درصد

رومانی یکی از مقصدهای این لیست است. علت محبوبیت رومانی بدون تردید قلعه های باشکوهی است که به خوبی حفظ و نگه داری شده اند. رومانی از نظر سرزندگی زیست بوم در جایگاه پانزدهم دنیا قرار گرفته است. تپه های سرسبز و دهکده هایی با سنت ها و سبک زندگی روستایی، معماری خاص از ویژگی هایی است که باعث شده رومانی مورد توجه گردشگران قرار بگیرد.

6. شی آن، چین

رشد سالانه: 255 درصد

شی آن میزبان ارتش سفالین مشهور چین است. سربازهایی سفالین با قرن ها قدمت که در سال 1974 به طور اتفاقی به وسیله عده ای مزرعه دار کشف شدند. شی آن مرکز استان شاآنشی در چین است. این شهر از نظر غذایی، یکی از مقصدهای محبوب دوستداران غذا است. در سال 2020 این شهر برنامه های جدیدی را برای رشد گردشگری خود معرفی می نماید که شامل 30 تور شبانه است که در آن بازدید از بازارهای محلی و شرکت در اجراهای فرهنگی و هنری گنجانده شده است.

این شهر، به نوعی، پایانه شرقی جاده ابریشم به حساب می آمده است. شی آن در مرکز دشت گوان ژانگ واقع شده است و علاوه بر آن که یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور چین است، در بین چهار مرکز باستانی دنیا نیز از قدیمی ترین ها به شمار می آید. این شهر مرکز بعضی از مهم ترین سلسله های تاریخ چین بوده است و از اینرو، تاریخی پرفراز و نشیب دارد. قرار گرفتن در راستا جاده ابریشم، باعث شد تا این شهر نقش مهمی در تجارت بین المللی داشته باشد.

7. یوجین، اورگن، آمریکا

رشد سالانه: 212 درصد

یوجین در سراسر منطقه به عنوان یک مقصد غذایی عالی شناخته می گردد و از نظر زیبایی های طبیعی نیز بسیار چشمگیر و مجذوب کننده است. اینجا یک مقصد محبوب برای دوستداران محیط زیست است. سال آینده این شهر یک شهر کربن خنثی است. یعنی مقدار فراوری کربن در آن بسیار کاهش یافته و کربن فراوریی آن به شکل های مختلفی خنثی یا جبران می گردد.

8. لوکزامبورگ

رشد سالانه: 167 درصد

این کشور کوچک اروپایی در سال 1994 به عنوان میراث دنیای یونسکو برگزیده شده است. لوکزامبورگ را به خاطر نواحی جنگلی، قصرهای قرون وسطایی، دهکده های ساکت و قدیمی و سنت های منحصربه فرد غذایی می شناسند. این کشور با توجه به جمعیت کم ششصد هزار نفری اش یکی از کشورهای بسیار ثروتمند اروپایی است. لوکزامبورگ همیشه شرایط سیاسی و مالی ثابت و پایداری داشته است.

9. گوادالاخارا، مکزیک

رشد سالانه: 158 درصد

معماری استعماری در گوادالاخارا و تنوع موزه ها و فستیوال ها باعث شده که این شهر مقصدی عالی برای همه کسانی باشد که دوست دارند فرهنگ مکزیکی را از نزدیک لمس نمایند. علاوه بر این، این شهر در کوشش است تا مکان های عمومی مثل خیابان ها و میادین عمومی را بیشتر از گذشته مناسب رفت و آمد عابران پیاده و دوچرخه سواران کند.

10. وانواتو

رشد سالانه: 140 درصد

بسیاری از شما ممکن است با وانواتو آشنا باشید چون اینجا محل فیلم برداری فصل نهم سری تلویزیونی بازمانده است. وانواتو در 3200 کیلومتری از شرق استرالیا قرار گرفته است و از بیش از 80 جزیره تشکیل شده است. این منطقه میزبان بیش از 100 زبان بومی است. سرگرمیات و سرگرمی های فراوانی برای گردشگران در وانواتو وجود دارد؛ از جمله بالا رفتن از کوه های آتشفشانی، غواصی اسکوبا یا استراحت در یکی از سواحل زیبای آن.

11 . کالی کلمبیا

رشد سالانه: 137 درصد

کالی مرکز سالسای دنیا است و احتمالا یکی از دلایلی که شما را برای سفر به این شهر علاقه مند می نماید، سالسا است. علاوه بر این، این شهر را به خاطر حال و هوای خاص و پرهیجانی که دارد و فرهنگ خاص این شهر می شناسند.

12. دماغه کاناورال، فلوریدا

رشد سالانه: 136 درصد

این منطقه در کنار چندین کیلومتر خط ساحلی و چندین منطقه حفاظت شده طبیعی، به خاطر پرتاب های موشکی ناسا مشهور است. در سال 2020 اینجا میزبان یکی از مورد انتظارترین برنامه های کاوش با نام مریخ 2020 است.

13. ابردین، اسکاتلند

رشد سالانه: 119 درصد

این شهر را با لقب شهر سنگ خارا می شناسند چون بیشتر بناهای شهر با سنگ های سفید درخشانی ساخته شده بود. این شهر رستوران هایی متنوع و مجذوب کننده دارد. دارای تعدادی موزه، خرابه های قلعه ها و قصرهای قدیمی و چشم اندازهای ساحلی زیبا است. ابردین از نظر گردشگری هیچ کم و کسری ندارد و لایق این جایگاه در این لیست است. ضمن اینکه مقدار فراوری کربن را تا حد قابل قبولی کاهش داده است.

14. کورتنی، بریتیش کلمبیا، کانادا

رشد سالانه: 114 درصد

کورتنی در بریتیش کلمبیا قرار گرفته است و مقصدی ایده آل برای کسانی است که می خواهند غرق سرگرمیات در فضای باز و در دل طبیعت شوند. اطراف این شهر پر از کوه، علفزار و دهکده های کوچک و بزرگ است. این شهر کوچک در کوشش است تا جایی که می تواند فراوری گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

15. یوباتوبا، برزیل

رشد سالانه: 108 درصد

یوباتوبا را به عنوان مرکز موج سواری استان سائوپائولو می شناسند. یوباتوبا بیش از 100 ساحل دارد که هر کدام از آن ها سالانه میزبان مسابقات قهرمانی موج سواری متعددی هستند. برای کسانی که ترجیح می دهند سرگرمیات زمینی را دنبال نمایند، راستاهای پیاده گردی متعددی وجود دارد که برای علاقه مندان به کوه پیمایی و طبیعت گردی بسیار ایده آل است. با این راستاها می توانید از جنگل های بارانی آتلانتیکی بگذرید.

16. له کنتامین مون ژوا ( Les Contamines-Montjoie)، فرانسه

رشد سالانه: 108 درصد

این روستا بین شامونی و مگوو قرار گرفته است و مقصدی ایده آل برای کسانی است که علاقه مند به اسکی و کوه نوردی هستند. بسته به فصلی که در آن به این منطقه از فرانسه سفر می کنید، می توانید اسکی یا کوه نوردی را برای سرگرمی خود انتخاب کنید. این روستا دارای خانه های سنتی مزارع است که به سبک معماری سنتی محلی ساخته شده اند. اگر دوست دارید سرگرمیاتی به سبک کلاسیک آلپی داشته باشید، بدون شک این روستا را برای سفرتان انتخاب کنید.

17. توکیو، ژاپن

رشد سالانه: 103 درصد

محبوبیت اخیر توکیو شاید بیشتر از هر چیز به خاطر برگزاری المپیک تابستانی سال 2020 باشد. این شهر برای برگزاری این بازی ها آماده می گردد و به عنوان یکی از فعالیت های خود که بخشی از پروژه های آماده سازی برای المپیک است، در پی کاهش مصرف انرژی و کاهش فراوری کربن است. بعلاوه، در کوشش است تا وسایل حمل و نقل عمومی را توسعه دهد و مردم را به استفاده بیشتر از آن ها تشویق کند و وسایل حمل و نقل با مصرف انرژی کم را جایگزین وسایل پرمصرف کند.

توکیو شهری مدرن و مجذوب کننده است. وسایل حمل و نقل عمومی پاک و کارآمدی دارد و برای بهتر کردن آن کوشش می نماید. در کنار همه جاذبه های مدرنی که به برترین شکل در توکیو پیدا می گردد، گوشه ای از فرهنگ و سنت های قدیمی ژاپنی را می توانید در آن پیدا کنید.

در توکیو جشنواره های هنری، ورزشی و سرگرمیی متعددی برگزار می گردد. جشنواره فیلم توکیو یکی از بزرگ ترین رویدادهای سینمایی ژاپن است و معمولا در ماه اکتبر و در دو منطقه توکیو برگزار می گردد. توکیو بعلاوه از نظر داشتن فضای سبز بسیار غنی است. پارک های طبیعی این شهر 36.3 درصد از مساحت کل توکیو را تشکیل می دهند.

18. کرالا، هند

رشد سالانه: 95 درصد

استان کرالا در هند هر آنچه که از یک مقصد گردشگری خارجی انتظار داشته باشید، برای گردشگران فراهم نموده است. سواحل زیبا، دریاچه، کوهستان، آبشار، مزارع کاشت قهوه و چشم اندازهایی از دریای عرب. به خاطر همه این ویژگی ها، هیچ تعجبی ندارد که چرا کرالا به چنین محبوبیتی دست پیدا نموده است و به عنوان یکی از برترین مقصدهای گردشگری در سال 2020 انتخاب شده است.

علاوه بر این کرالا در حال اجرای برنامه های مرتبط با گردشگری مسئولانه است. این برنامه ها با هدف کوشش برای حفظ محیط زیست و یاری به اهالی و گردشگران اجرا می گردد.

این استان یکی از گردشگرپذیرترین استان ها در هند است. این محبوبیت به خاطر سواحل چشم نواز و سایر جاذبه های طبیعی بی نظیر کرالا است و دسترسی خوب و راحتی بری گردشگران دارد. ایالات کرالا دارای چندین فرودگاه است. با قطار نیز می توانید به بسیاری از نواحی این استان و سایر منطقه ها کشور هند سفر کنید. یکی از دیدنی های کرالا، کانال های آبی است که قبلا برای رفت و آمد از آن ها استفاده می شد ولی اکنون یکی از جاذبه های دیدنی و توریستی این منطقه است و برای گشت و گذار از آن ها استفاده می گردد.

19. مالیندی، کنیا

رشد سالانه: 88 درصد

مالیندی یک شهر بندری تاریخی است که برای علاقه مندان به غواصی و غذاهای دریایی، یک مقصد سرگرمیی ایده آل است. علاوه بر این، دوست داران حیات وحش نیز از سفر به این شهر زیبا، بی نصیب نمی مانند. این شهر یک شهر چندفرهنگی و ترکیبی از فرهنگ های آفریقایی، عربی و اروپایی است. این شهر از نظر جغرافیایی، موقعیت خاصی در کل کشور کنیا دارد. به عنوان یکی از طرح های خلاقانه حفظ محیط زیست، برنامه ریزی شده است که تا سال 2021 تعداد دو میلیارد درخت در این شهر کاشته گردد.

بیشتر جمعیت مالیندی را مسلمانان تشکیل می دهند. صنعت گردشگری مهم ترین صنعت پولساز در این شهر است. این شهر بیشتر از همه مورد توجه گردشگران ایتالیایی قرار گرفته است.

20. ماستریخت، هلند

رشد سالانه: 55 درصد

ماستریخت یکی از شهرهای تاریخی هلند است. غیر از آمستردام از هر شهر دیگری، بیشتر ساختمان های تاریخی دارد. علاوه بر این، ماستریخت، میزبان تعداد زیادی موزه، رویدادهای فرهنگی و یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های هنری دنیا موسوم به TEFAF در سال 2020 است.

ماستریخت یک روستای رومی در دوران باستان بود و کم کم به یک مرکز مذهبی قرون وسطایی تبدیل شد. شهر ماستریخت در دو طرف رودخانه ای به نام ماس قرار گرفته است. رومی ها در این محل پلی ساختند و نام ماستریخت به معنی پل روی ماس است. در قرن شانزدهم میلادی، این مرکز مذهبی به یک شهر نظامی تبدیل شد و در قرن نوزدهم به صورت یک شهر صنعتی عایدی.

منبع: کجارو / matadornetwork.com

به "محبوب ترین مقصدهای سال 2020 به انتخاب ایر بی ان بی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین مقصدهای سال 2020 به انتخاب ایر بی ان بی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید