مطالعه نو: بیماری های روانی میزان مغز را تغییر می دهند

به گزارش آب مایه حیات، محققان استرالیایی در مطالعه جدیدی می گویند افسردگی، اسکیزوفرنی و بعضی دیگر از بیماری های روانی می توانند حجم بعضی نواحی مغز را تغییر بدهند.

مطالعه نو: بیماری های روانی میزان مغز را تغییر می دهند

به گزارش دیجیاتو، محققان دانشگاه موناش استرالیا در مطالعه نوی می گویند افسردگی، اسکیزوفرنی و بعضی دیگر از بیماری های روانی می توانند حجم بعضی نواحی مغز را تغییر بدهند. دانشمندان امیدوار هستند با شناسایی این تغییرات بتوانند به روش های درمانی موثری در بیماری های روانی دست پیدا نمایند.

بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه نو، شرایط روانی نه تنها می توانند روی خلق و خو و احساسات فرد مبتلا به آنها تأثیرگذار باشند، بلکه حجم و میزان مغز را نیز تغییر می دهند.

محققان این مطالعه در دانشگاه موناش استرالیا از مغز 1300 نفر داوطلب شرکت نماینده در این مطالعه، تصویربرداری نموده و چگونگی تأثیر بیماری های روانی مختلف را بر حجم و میزان نواحی مختلف مغز مورد آنالیز قرار دادند.

بیماری های روانی و نقش آنها در میزان نواحی مختلف مغز

اطلاعات به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد منطقه ها خاصی از مغز در جریان چنین بیماری های روانی دچار تغییراتی می شوند. پزشکان احتمالاً می توانند به زودی با آنالیز این نواحی به درمان های موثرتری در درمان چنین بیماری هایی دست پیدا نمایند.

اشلی سگال محقق ارشد این مطالعه می گوید: ما متوجه شدیم که منطقه ها خاصی از مغز در بعضی از اختلالات روانی درگیر می شوند. آنالیز این منطقه ها و نقاط مغز می تواند به درمان موثرتر بیماران روانی یاری کند.

در این تحقیق 1300 نفر شرکت نموده بودند که حداقل از یکی از شش بیماری افسردگی، اختلال کم توجهی بیش فعالی، اختلال اوتیسم، اسکیزوفرنی، اختلال وسواس فکری و اختلال دوقطبی رنج می بردند. در طول این مطالعه، محققان از یک روش آماری ویژه برای محاسبه میانگین میزان مغز افراد با توجه به سن و جنس استفاده کردند.

نتایج مطالعه نشان می دهد بیماری های روانی می توانند روی میزان مغز تأثیرگذار باشند. محققان میزان مغز نمونه های بیمار را با افراد سالم در همان گروه سنی و با شرایط مشابه مقایسه کردند. میزان مغز در بعضی منطقه ها مغزی در بیماران با افراد سالم متفاوت بود.

دانشمندان به تحقیقات خود در این زمینه ادامه می دهند تا بتوانند با آنالیز بیشتر به اطلاعات مناسب تری در این زمینه دست پیدا نمایند.

منبع: فرارو

به "مطالعه نو: بیماری های روانی میزان مغز را تغییر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه نو: بیماری های روانی میزان مغز را تغییر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید