معرفی ذخیره گاه اورنبورگ در روسیه

به گزارش آب مایه حیات، یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری کشور روسیه ذخیره گاه طبیعی اورنبورگ

معرفی ذخیره گاه اورنبورگ در روسیه

می باشد. ذخیره گاه اورنبورگ فوق العاده زیبا شامل دشت های بسیار سرسبز می باشد که امروزه به یکی از زیستگاه های اسب های در حال انقراض تبدیل شده است. نژاد این اسب ها که متاسفانه در حال انقراض نیز هستند شوالسکی می باشد.

آشنایی با ذخیره گاه اورنبورگ

به طور کلی در مبحث زمین شناسی به آن دسته از سرزمین های وسیع و پوشیده شده از گیاهان علفی که درختی در آن به چشم نمی خورد استپ و یا سبزدشت گفته می گردد. ذخیره گاه های طبیعی معمولا در این سرزمین های وسیع و پهناور به وجود می آیند. کشور روسیه نیز که به عنوان یکی از کشورهای وسیع و پهناور خاورمیانه شناخته می گردد دارای یکی از این ذخیره گاه ها می باشد. ذخیره گاه اورنبورگ که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری روسیه شناخته می گردد از پنج سبزدشت وسیع تشکیل شده است. یکی از این سبزدشت ها اورال پیشین نام دارد که وسعت آن به حدود 16.5 هکتار می رسد.

سبزدشت اورال پیشین یکی از بخش های مهم ذخیره گاه اورنبورگ دارای منظره ها بسیار متنوع می باشد. از منظره ها متنوع این سبزدشت می توان به کوهستان ها و تپه های کوچک و بعلاوه صخره های شنی و رودهای خروشان اشاره نمود. وجود این کوهستان، تپه، صخره های شنی و رودهای خروشان در بین سرسبزی این منطقه منظره ها منحصر به فردی را ایجاد نموده اند. ذخیره گاه طبیعی اورنبورگ را در فصل زیبای بهار فرشی از علف های شاداب، گل های لاله، زنبق و دیگر گیاهان را تحت پوشش قرار می دهد. همانطور که گفتیم تنوع گونه های گیاهی در این منطقه بسیار زیاد است به نحوی که مجموع گونه های گیاهی این منطقه به حدود 250 عدد

می رسد.

ذخیره گاه طبیعی اورنبورگ و حفاظت از گونه های جانوری

از مهمترین منطقه ها حفاظت از گونه های جانوری در کشور پهناور و وسیع روسیه می توان به ذخیره گاه اورنبورگ اشاره نمود. کوه بندیتسکی از مهمترین پدیده های طبیعی مهمترین بخش ذخیره گاه اورنبورگ محسوب می گردد که در حقیقت به عنوان یکی از منطقه ها مرتفع و صخره ای در روسیه محسوب می گردد. سبزدشت اورال پیشین که به عنوان یکی از مهمترین بخش های ذخیره گاه اورنبورگ محسوب می گردد زیستگاه خرگوش اروپایی، گورکن ها، روباه ها، گوزن ها و دیگر گونه های مختلف پرندگان محسوب می گردد. گفتنی است که بیشتر معروفیت این منطقه به خاطر حضور اسب های شوالسکی و یا جونغارستانی در این حیات وحش می باشد.

اسب های شوالسکی ذخیره گاه طبیعی اورنبورگ

جالب است بدانید اسب های شو السکی علاوه بر این که از لحاظ ژنتیکی با اسب های اهلی متفاوت هستند و دارای دو کروموزم بیشتر هستند از لحاظ ظاهر نیز تفاوت های آشکاری با اسب های اهلی دارند. قامت اسب ها شو السکی کوتاه می باشد در صورتی که بدن آن ها توانمند است و یال های نسبتا کوتاهی دارند. بعلاوه پاهای این گونه از اسب ها راه راه و دم آن ها مانند برس می باشد. این اسب ها معمولا به رنگ قهوه ای روشن هستند به صورتی که با رنگ های غالب در این سبزدشت زیبا مطابقت دارد.

حدود صدها سال پیش این گونه از اسب ها در تمامی دشت های اوراسیا قابل مشاهده بودند. با گذشت زمان تعداد این اسب ها کاهش یافت و بسیاری از آن ها از بین رفتند. در عصر حاضر در اورال جنوبی که به عنوان زیستگاه اصلی اسب های شوالسکی شناخته می شد نیز تعداد این جانوران تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است. تعدادی از این اسب های زیبا همزمان با شروع قرن بیستم به باغ وحش های اروپایی اهدا شدند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند تا از این گونه در حال انقراض به خوبی محافظت گردد. برای حفظ این گونه جانوری در کشورهای مختلف جهان اقدامات مختلف بسیار زیادی انجام گرفته است. یکی از پیشگامان حفاظت از اسب های شوالسکی ذخیره گاه اورنبورگ در کشور روسیه می باشد.

خاتمه اسب های شوالسکی در سال 2015

به منظور حفظ حیات وحش منطقه اورال پیشین به طور کلی در سال 2015 محصور شد و شکار ممنوع اعلام شد. بعلاوه در این سبزدشت در این سال پرورش اسب های اهلی نیز ممنوع شد. تا سال 2018 یک گله اسب شوالسکی شامل رهبر و چندین ماه در این منطقه به دور یکدیگر جمع آوری شدند و اقدامات لازم برای انطباق آن ها با شرایط نو انجام گرفت. اولین کره اسب های شوالسکی در سال 2018 به جهان آمدند.

شرایط آب و هوای ذخیره گاه طبیعی اورنبورگ

در این ذخیره گاه کوه های مرتفع زیادی وجود ندارد و این امر به عنوان مانعی برای توده های هوای سرد و گرم محسوب می گردد و باعث شده است تا آب و هوای این منطقه به صورت قاره ای سرد باشد. معینه شاخص آب و هوای این منطقه دمای بسیار پایین در فصل زمستان و دمای بسیار بالا در فصل تابستان می باشد. سردترین ماه سال در ذخیره گاه اورنبورگ ژانویه است.

اماکن دیدنی در مجاورت با ذخیره گاه طبیعی اورنبورگ

از منحصر به فردترین و جالب ترین اماکن دیدنی در ذخیره گاه اورنبورگ می توان به دریاچه رازوال اشاره نمود. این دریاچه بسیار زیبا و شگفت انگیز در منطقه نمک کاری های باستان تشکیل شده است. گفتنی است که آب این دریاچه از لحاظ سلامت با آب های دریای مرده قابل مقایسه است از این رو توصیه می گردد تا حد امکان از نوشیدن آب این دریاچه خودداری نمایید.

بعلاوه در مجاورت این ذخیره گاه جنگلی به نام کاج واقع شده است که به عنوان یکی از منطقه ها تفریحی در نزدیکی این ذخیره گاه محسوب می گردد. در نزدیکی این جنگل خانه ها و پایگاه های بسیار زیادی برای استراحت وجود دارد که می توان در آن ها به دور از تمدن زندگی کرد. در فصل تابستان و زمستان می توان تعطیلات به یاد ماندنی را در جنگل های این منطقه سپری کرد.

از دیگر اماکن دیدنی در مجاورت با ذخیره گاه اورنبورگ می توان به مخازن طبیعی دریاچه شالکار- ایگا- کارا اشاره نمود. جالب است بدانید سواحل این دریاچه حدود 100 کیلومتر هستند. روی نقطه منطقه اورنبورگ دریاچه های نمکی معین شده اند و تا حد زیادی مورد توجه گردشگران و اهالی منطقه قرار گرفته است. گفتنی است که آب این منطقه به قدری با نمک ها اشباع شده است که به شما این امکان را می دهد تا در آب شناور شوید ولی در آب غرق نشوید.

به طور کلی می توان گفت ذخیره گاه اورنبورگ از لحاظ مالی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و در مجاورت آن بنگاه های مالی بزرگی وجود دارند. یکی از بزرگترین میدان های گازی نیز در مجاورت ذخیره گاه اورنبورگ واقع شده است.

موزه محلی اورنبورگ

یکی دیگر از اماکن دیدنی در مجاورت ذخیره گاه اورنبورگ موزه محلی آن می باشد. گفتنی است که این موزه به عنوان یکی از قدیمی ترین موزه های کشور روسیه شناخته می گردد. این موزه در سال 1830 تاسیس شده است. ساختمان این موزه به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های این منطقه محسوب می گردد. فضای داخلی این موزه بازسازی شده است از این رو تالارهای این موزه برای بازدیدکنندگان بسیار جالب و هیجان انگیز هستند. در این موزه بسیار زیبا جواهرات طلا از مقبره های سلطنتی به چشم می خورند. به طور کلی می توان گفت در این موزه بیش از هزار نمایشگاه مختلف وجود دارد.

در نزدیکی موزه محلی اورنبورگ، موزه هنرهای زیبا نیز واقع شده است که مجموعه ای منحصر به فرد از شال های داغ اورنبورگ در آن مشاهده می شوند. قدیمی ترین نمایشگاه این موزه دارای بیش از 100 سال قدمت است.

اقامت در اورنبورگ به منظور بازدید از ذخیره گاه اورنبورگ

قیمت بیشتر هتل های در مجاورت با ذخیره گاه اورنبورگ ارزان هستند از این رو به مهمانان خود شرایط خوبی را ارائه می دهند. البته اقامت در اتاق های استاندارد هتل های چهار ستاره مدرن این منطقه نیز برای مهمانان کاملا به صرفه خواهد بود.

همانطور که گفتیم هتل های این منطقه گزینه ای عالی و ارزان برای اقامت هستند. هتل های این منطقه به اتاق های دو تخته استاندارد و سه تخته مجهز هستند و امکانات عالی در این هتل ها وجود دارد. بعلاوه شما می توانید در سوئیت های این منطقه نیز سکونت کنید و با خیالی راحت به گشت و گذار در ذخیره گاه اورنبورگ بپردازید.

مسیرهای دسترسی به ذخیره گاه اورنبورگ

در صورتی که بخواهید با ماشین شخصی خود به این منطقه سفر کنید می توانید از یک نقشه راه دقیق بهره ببرید. این نقشه تا حد زیادی به شما یاری خواهد نمود و بعلاوه باعث خواهد شد تا در این منطقه با سرعت بالا حرکت کنید.

بعلاوه برای بازدید از این ذخیره گاه زیبا می توانید از خطوط راه آهن بهره ببرید. خطوط راه آهن موجود در این منطقه بخش مرکزی کشور روسیه را به بخش جنوب شرقی آسیا متصل می سازد.

در این منطقه بعلاوه دو فرودگاه وجود دارند، از این رو برای بازدید از این ذخیره گاه زیبا که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری زیبای کشور روسیه محسوب می گردد از خطوط هوایی نیز می توان استفاده کرد.

منبع: الی گشت

به "معرفی ذخیره گاه اورنبورگ در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ذخیره گاه اورنبورگ در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید