نسخه عربستان برای مقابله با کرونا رونمایی شد

به گزارش آب مایه حیات، ایسنا نوشت: وزیر دارایی عربستان خاطرنشان کرد که این کشور برای مقابله با پیامدهای کرونا، باید هزینه های بودجه را به شدت کاهش دهد و اقدامات در این راستا احتمالا دردناک خواهند بود.

نسخه عربستان برای مقابله با کرونا رونمایی شد

به نقل از سایت النشرة، محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان با اشاره به لزوم کاهش شدید هزینه های بودجه و اینکه این کاهش نباید بیشتر از 110 تا 120 میلیارد ریال شود، اظهار کرد: اقدامات جدیدی که مسؤولان عربستان در پیش خواهند گرفت، احتمالا دردناک هستند.

وزیر دارایی عربستان گفت: اقدامات ریاض برای مقابله با کرونا جدی و بسیار سریع بودند، عربستان در حال بررسی مجموعه بسیار بزرگی از گزینه ها برای مقابله با شیوع کروناست و بهای بسته حمایت مالی عربستان تا این لحظه به 180 میلیارد ریال عربستان رسیده است.

الجدعان اضافه نمود:عربستان دهه هاست با چنین بحرانی روبرو نشده و با توجه به کاهش درآمدهای نفتی به کمتر ازنصف و نیز کاهش درآمدهای غیرنفتی به دلیل تعطیلی ها،باید هزینه ها را کاهش دهیم و بخشی از آنها را به خدمات بهداشتی اختصاص دهیم، باید لیست هزینه ها را بررسی کنیم و هزینه های کم ضررتر برای شهروندان را انتخاب کنیم باید هزینه های بودجه را به شدت کاهش دهیم.

وی اضافه نمود: تمامی گزینه ها برای کاهش هزینه ها باز هستند،بیش از یک تریلیون ریال از ذخایر کشور را در چهار سال استفاده کردیم،به زودی دستورالعمل هایی را درمورد کاهش هزینه ها صادر خواهیم کرد، پایداری مالی نیازمند در پیش دریافت اقدامات جدی است که احتمالا دردناک خواهند بود زیرا بحران کرونا از زمان جنگ جهانی دوم بی مانند بوده و پس از کرونا همانند قبل از آن نیست.

جدعان در ادامه گفت: مسؤولان ریاض در سال جاری حدود 220 میلیارد ریال قرض خواهند کرد. نه عربستان و نه جهان به شرایط قبل از کرونا باز نخواهند گشت و بودجه کشور به کنترل و نظارت بیشتر نیاز دارد، راه پیش روی ما طولانی است اما با قدرت از این بحران خارج خواهیم شد.

عربستان بزرگترین منبع نفت جهان و سومین تولیدکننده آن است و تقریبا 70 درصد بودجه این کشور براساس درآمدهای نفتی تنظیم می شود.

از ابتدای سال جاری میلادی قیمت نفت به دلیل شیوع کرونا، تعطیلی صنایع و در پی آن کاهش تقاضا، حدود 60 درصد افت داشت.

وزیر دارایی عربستان در این زمینه گفت: آمار و ارقام بودجه در سه ماهه نخست سال خیلی تاثیر کرونا را نشان نمی دهد اما تاثیر واقعی آن در سه ماهه دوم و پس از آن نمایان خواهد شد.

بودجه عربستان کسری 34.1 میلیارد ریالی را در سه ماهه نخست سال جاری نشان داد.

از طرف دیگر بدهی های عربستان تا خاتمه سه ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 6.7 درصد افزایش داشته و به 723.5 میلیارد ریال رسید.

آژانس مودیز روز جمعه رتبه بندی توسعه ای و برآورد خود از آینده عربستان را به منفی تغییر داد و تاکید کرد که برآورد خود از عربستان را تغییر داد تا گسترش خطرات کاهش قدرت مالی عربستان در نتیجه شوک شدید در بازار جهانی نفت و تغییر قیمت ها در پی شیوع کرونا را بازتاب دهد.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "نسخه عربستان برای مقابله با کرونا رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه عربستان برای مقابله با کرونا رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید