چرخش عجیب سیاهچاله ای که بشریت آن را شکار کرد، عکس

به گزارش آب مایه حیات، سیاهچاله فوق العاده M87 که در سال 2019 به معروفیت رسید و اولین فضای خالی بود که تصویربرداری شد و یک دونات نارنجی تیره را نشان داد، اکنون تایید شده است که در حال چرخش است.

چرخش عجیب سیاهچاله ای که بشریت آن را شکار کرد، عکس

به گزارش خبرگزاری آب مایه حیات ، برای دو دهه، شبکه ای از تلسکوپ های رادیویی به سیاه چاله ای که در قلب کهکشان مسیه 87 (M87) در فاصله 55 میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی سنبله واقع شده است، نگاه می نمایند. این ابزارها به ویژه به وسیله یک جت پرتوهای قدرتمند و ذراتی که از قطب های سیاهچاله منفجر می شوند، هدف قرار گرفته اند، و طبق نتایج تازه، به نظر می رسد که این جت نسبیتی مانند یک آونگ در یک چرخه 11 ساله در حال نوسان است.

دانشمندان می گویند این به علت فعل و انفعالات گرانشی بین سیاهچاله در حال چرخش است که تصور می گردد 6.5 میلیارد برابر جرم خورشید است و قرص مواد اطراف آن، که شواهد بی چون و چرای را برای چرخش سیاهچاله ارائه می دهد.

کوی یوژو، محقق آزمایشگاه ژجیانگ در چین و نویسنده اصلی مطالعه تازه، در بیانیه ای گفت: ما از این یافته مهم هیجان زده هستیم. یوژو شرح می دهد که برای شناسایی دوره نوسان 11 ساله جت، تیم باید داده های با وضوح بالا را از ردیابی ساختار M87 در طول دو دهه جمع آوری کند و برای به دست آوردن اطلاعات کلیدی، تجزیه و تحلیل کاملی انجام دهد.

طبق این مطالعه تازه، این جت تقریباً هر 11 سال یک بار جهت خود را 10 درجه تغییر می دهد. به گفته دانشمندان، نتایج بعلاوه با شبیه سازی های ابررایانه ای نظری سازگار است و به روشن شدن چگونگی شکل گیری سیاه چاله ها و تبدیل آن ها به جانوران هیولایی که ما آن ها را در سراسر دنیا می بینیم، یاری می نماید.

در سال 2019، اخترشناسان جت های متزلزلی را مشاهده کردند که از سیاهچاله ای بسیار نزدیک تر به ما، در فاصله حدود 8000 سال نوری از زمین، فرار می کردند. این جت ها در بازه های زمانی چند دقیقه ای تاب می خوردند، که تا به امروز، سریع ترین نوسان هایی از این نوع را نشان می دهد که به وسیله ستاره شناسان مشاهده شده است.

در مقایسه، آخرین یافته ها نشان می دهد که جت های سیاه چاله M87 بازه زمانی بسیار طولانی تری را دنبال می نمایند. با این حال، آنها هنوز هم با پیش بینی های نظری ارائه شده به وسیله اینشتین در نظریه نسبیت عام مطابقت دارند.

بر اساس این نظریه، سیاهچاله در حال چرخش آنقدر بزرگ است که بافت اطراف فضا و زمان را به سمت داخل می کشد که به آن خمیدگی فضا می گویند.

  • غبار سیاه بر روی گنج گران بهایی که از فضا به زمین آمد!

  • ارتباط اسرارآمیز زمین و ماه که از آن بی خبرید!

227227

منبع: خبرآنلاین

به "چرخش عجیب سیاهچاله ای که بشریت آن را شکار کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخش عجیب سیاهچاله ای که بشریت آن را شکار کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید