4 علت برای اینکه چرا نهال گردو بکاریم!

به گزارش آب مایه حیات، در این بخش ما می خواهیم کمی هنجارشکنی نموده و به جای اینکه به مقدار سود یک باغدار در احداث باغ گردو بپردازیم، دیگر کاربردهای درخت گردو را به شما معرفی کنیم. کاربرد های درخت گردو به مقدار ای وسیع و متنوع می باشد که با اطمینان خاطر می توان گفت حتی برگ های درخت گردو و یا شاخه های هرس شده درخت گردو در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.

4 علت برای اینکه چرا نهال گردو بکاریم!

از این رو کشاورزان علاوه بر اینکه سالیان سال از سود سالانه درخت گردو نهایت استفاده را می برند، به هنگام ریشه کن کردن درخت گردو هم به عایدی مناسب می رسند. دلایل و کاربرد اساسی که باعث می گردد، بیشتر کشاورزان با هوش مالی بالا به کاشت نهال گردو پرداختند را به شما ارائه می دهیم. چهار علت عمده و اصلی باعث می گردد تا یک کشاورز مشتاق احداث باغ گردو باشد چیست؟؟

فراوری آجیل با مغز میوه گردو

البته یکی از کاربرد های عمومی و کاملاً معین درخت گردو، تهیه میوه گردو برای فراوری آجیل است. یکی از مهمترین پایه های آجیل، میوه گردو می باشد. گردو کاملا مغذی بوده و به خاطر ریز مغذی های فراوانی که دارد در نظر کشاورزان و مصرف نمایندگان با ارزش بوده و جایگاه ویژه ای دارد. خرید و فروش آن بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

تهیه الوار از چوب گردو:

جالب است بدانید چوب درخت گردو دارای ویژگی ها و خصوصیاتی خاصی می باشد و بیشتر فراوری نمایندگان دکوراسیون داخلی در پی خرید الوار چوب گردو می باشند. چون چوب گردو به نسبت چوب های دیگر سخت و مقاوم است. در تهیه اسکلت مبلمان و یا فراوری کفپوش از آن استفاده می گردد. مهم تر این است که معمولاً در تهیه دسته اسلحه گرم و یا سرد مانند چاقو و تیرکمان نیز از چوب گردو استفاده می گردد.

این را مطمئن باشید، چوب گردو یکی از محبوب ترین انواع چوب و الوار تلقی می گردد. درست است که در بین صنعتگران چوب درخت گردو بسیار مقاوم و بادوام شناخته شده است، ولی از قلم نیاندازید، این الوار دارای سختی میانه می باشد. به همین دلیل کار کردن با آن برای صنعتگران بسیار راحت است. مخصوصا کنده کاری بر روی چوب گردو به راحتی انجام پذیر می باشد. صنعتگر دغدغه شکستن و ترک خوردگی الوار چوب گردو را ندارد.

از چوب گردو در صنایع مختلف مخصوصا دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد. میزهای ناهارخوری و مبل های کلاسیک کنده کاری شده که تقاضای زیادی در بازار داخلی و خارجی دارد. پس یک باغدار به هنگام احداث باغ گردو مطمئن است که در صورت ریشه کن کردن حتی یک درخت بیمار گردو، لاشه آن نیز قابل فروش می باشد. صنعتگران زیادی در پی خرید نهال با تنه و چوب درخت گردو هستند، با اینکه قیمت آن گرانتر از چوب درختان دیگر می باشد.

کاربرد میوه گردو در رنگرزی

میوه گردو دارای دو پوسته و یک مغز می باشد. پوسته بیرونی آن سبز رنگ و پوسته درونی آن چوبی است که به نام غلاف نیز می شناسند. پوسته بیرونی و سبز رنگ میوه گردو و بعلاوه برگ های آن در صنعت رنگرزی خواستار بسیار زیادی دارد. معمولاً رنگ آن در لباس خاکستری مایل به قهوه ای ایجاد می نماید. مخصوصاً برای رنگرزی چرم طبیعی از پوسته گردو استفاده می نمایند.

امروزه نژادهای اصلاح شده گردو در همان سال های اول به بار نشسته و به عنوان درخت گردو شناخته می گردد. کشاورزانی که اطلاعات کاملی در زمینه اجزای درخت گردو دارند، سعی می نمایند، تمامی قسمت های آن را جداسازی نموده و به نهاد های فراوریی مختلف عرضه نمایند. آمار جدیدی در دسترس نمی باشد. ولی آخرین آماری که توانستم به دست بیارم نزدیک 25 سال پیش یعنی سال 1376 هجری شمسی نزدیک به 40 هزار پوست سبز گردو جمع آوری شد.

استفاده از پوست گردو جهت فراوری رنگ های گیاهی باعث می گردد تا

  1. کشاورزان بیشتری برای سود بیشتر اقدام به احداث باغ گردو نمایند.
  2. اشتیاق برای احداث باغ گردو بیشتر شده و زمین های بایر و بدون کشت رونق پیدا می نماید.
  3. اشتغال زایی برای جوانان
  4. کسب عایدی با صادرات رنگ گیاهی گردو
  5. استفاده نکردن از مواد در رنگرزی شیمیایی.

فراوری زغال از ضایعات گردو

همانطور که الوار درخت گردو مورد تایید بسیاری از صنعتگران می باشد، فراوری نمایندگان زغال نیز در پی تمامی زباله های درخت گردو هستند تا با استفاده از آنها بتوانند زغال های درجه یک و باکیفیت را فراوری نمایند. آنها مشتری دائم شاخه های هرس شده باغ گردو هستند. با استفاده از برگ و شاخه های هرس شده می توانند برترین نوع زغال را فراوری و به سود مناسب برسند.

امروزه فراوری زغال به عنوان یکی از صنعت های پرسود و پرعایدی، در کل دنیا تبدیل شده است. ولی برای فراوری زغال صنعتگر نیاز به مواد اولیه مرغوب و با کیفیت دارد. در گذشته که صنعت زغال سازی پیشرفت نداشت، از درختان برای فراوری زغال استفاده می کردند، ولی امروزه از تمامی شاخه های هرس شده درختان و برگ آن ها مخصوصا درخت گردو زغال خشک فراوری می نمایند. اولین بار که مطالب را مطالعه می کردم، برای خودم جالب بود که حتی غلاف های میوه گردو یا همان پوست چوبی آن نیز مشتری دارد!!

دلایل غیر مالی برای خرید نهال گردو

پس می توان گفت چهار علت اصلی احداث باغ گردو و خرید نهال گردو برای کشاورزان در یک هدف خلاصه می گردد، آن هم کسب سود بیشتر و بالا بردن عایدی سالیانه علاوه بر فروختن میوه گردو با فروختن و عرضه ضایعات گردو که یک کشاورز به آنها دست پیدا می نماید. حالا که علت اصلی باغداران برای خرید نهال گردو و احداث باغ گردو را فهمیدیم، بهتر از به دیگر دلایل زیست محیطی آن نیز اشاره کنیم، چرا کاشت درخت گردو برتر از نهال های دیگر می باشد.

  • حفظ منابع چوب و کاهش قطع درختان

وقتی تمامی ضایعات گردو برای فراوری زغال مورد استفاده قرار می گیرد مطمعنإ درختان کمتری قطع خواهد شد، در نتیجه به حفظ درختان یاری زیادی می نماید.

  • حفاظت از محیط زیست:

صنعت رنگرزی یکی از صنایع شیمیایی می باشد که باعث آلودگی محیط زیست می باشد. استفاده از مواد طبیعی برای فراوری رنگ طبیعی مانع آلودگی محیط زیست است. وقتی که برگ سبز گردو به تنهایی می تواند سه رنگ را فراوری و به بازار نساجی اعزام کند، اندازه فراوری رنگ های شیمیایی را نیز کاهش می دهد.

  • سودآوری بیشتر برای صنعتگران:

هر چقدر هم بخواهیم بحث سودآوری درخت گردو را پیش نکشیم، باز هم مجبور هستیم به آن اشاره کوتاهی کنیم، چون از هر طرف تمامی راه ها در پایان به سود کلان احداث باغ گردو منجر می گردد. فروش میوه گردو و صادرات آن نه تنها برای باغدار باعث کسب عایدی می گردد، بلکه باعث ارزآوری به کشور می گردد. بعلاوه استفاده از پوست سبز رنگ در صنعت رنگرزی، فراوری زغال خشک از ضایعات گردو، فراوری الوار از تنه درخت گردو همگی یک فرآیند سودآور محسوب شده و تمامی صنعتگران می توانند از سود آن استفاده نموده و باعث اشتغال زایی می گردد.

دیگر دلایل مهم برای احداث باغ گردو از نظر کشاورزان

در این میان بهتر است نظر کشاورزان را نیز در خصوص احداث باغ گردو بدانیم از نظر کشاورزان:

  • پربار بودن باغ گردو نسبت به میوه های دیگر
  • پر تقاضا بودن میوه گردو در بازار دنیای
  • امکان صادرات میوه گردو به کشورهای اروپایی عربی و منطقه
  • انبار کردن و نگهداری میوه گردو به مدت زمان یک سال
  • داشتن نژادهای متنوع و سازگار بودن با هر نوع اقلیمی
  • طول عمر مالی بالای صد سال
  • مقاومت بالا و صرف هزینه کم برای خرید نهاده های سموم و آفت کش
  • مغذی بودن میوه گردو و تاثیر آن در درمان بیماری ها

کلام آخر

درخت گردو به خاطر نوع میوه و چوبی که دارد در میان احداث نمایندگان باغ بسیار معروف شده است. گردو یکی از درختان بومی کشور ما می باشد. شما می توانید بیشتر از 22 ارقام نهال گردو را در کشور خودمان پیدا کنید. به خاطر تنوع نژادی بالا که دارد، در هر منطقه ای قابل کشت است. ولی بیشترین اندازه فراوری در منطقه ها معتدل رو به سرد می باشد.

با توجه به موارد گفته شده مطمئن باشید، احداث باغ گردو برای تمامی کشاورزان سود بسیار زیادی به همراه خواهد. چون تمامی میوه گردو حتی با کیفیت درجه سه نیز خواستار داشته و خریداری می گردد. اگر بتوانند شرایط ارتباطی خود را افزایش دهند، باعث می گردد تا تمامی مواد جانبی درخت گردو، از جمله برگ، شاخه های هرس شده، پوست سبز، غلاف چوبی، مغز گردو و در آخر تنه گردو و لاشه آن را نیز به صنایع مختلف عرضه نمایند.

بعلاوه می توانید برای خرید انواع نهال هلو، سیب، به، انگور، زردآلو، پسته، شلیل، آلو و بادام به وسیله شماره تلفن های زیر اقدام کنید.سالیانه با فراوری انواع ارقام نهال های میوه با بیش از 1 میلیون نهال، 400 هزار اصله گردو و 200 هزار اصله بادام شروع نموده و آماده ارائه تمام خدمات در این ضمینه می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس زیر در ارتباط باشید.

09141832393

09144501003

منبع: فوت و فن

به "4 علت برای اینکه چرا نهال گردو بکاریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 علت برای اینکه چرا نهال گردو بکاریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید