5 بازی دیگر که HBO می تواند مانند لست آو آس اقتباس خوبی از آن ها بسازد

به گزارش آب مایه حیات، مجموعهٔ لست آف آس شبکهٔ HBO به همه نشان داد بازنویسی یک اقتباس تلویزیونی در سال 2023 چطور باید انجام گردد. کریگ مزین و نیل دراکمن اثری را خلق کردند که به راحتی حس و حال، اتمسفر و قلب تپندهٔ بازی را به نمایش می کشد و درعین حال ریسک هایی صورت گرفت تا محتویات داستانی بازی توسعه و توسعه نیز پیدا نمایند. به طور خلاصه، بیشتر طرفداران و منتقدان بر این باورند که مجموعهٔ تلویزیونی لست آف آس عملکرد خوبی داشت و اکنون بسیاری مشتاق اند بدانند چه چیزی در آینده انتظارشان را می کشد. با درنظرگرفتن موفقیت تجاری لست آف آس، شانس خوبی وجود دارد که HBO به سراغ بازی های ویدئویی دیگر برای اقتباس برود. در این مقاله ما به 5 بازی می پردازیم که به نظرمان شایستگی اقتباس شدن به یک مجموعه تلویزیونی را دارند.

5 بازی دیگر که HBO می تواند مانند لست آو آس اقتباس خوبی از آن ها بسازد

این انتخاب ها لزوماً جز محبوب ترین بازی هایی که طرفداران می خواهند اقتباسی از آنها ببیند نیستند و از سوی دیگر اخباری دربارهٔ اقتباس شدن بعضی از آنها منتشر شده که معلوم نیست به نتیجه برسد یا خیر ولی به هرحال همهٔ این موارد از واردشدن به ماشین پیروز HBO می توانند بهره ببرند و به لست آف آس بعدی تبدیل شوند.

1. Ghost of Tsushima

اگر در پی عنوان دیگری از میان فهرست طویل بازی های انحصاری پلی استیشن باشیم که HBO بتواند آن را به یک سریال درست وحسابی تبدیل کند بازی Ghost of Tsushima یکی از نامزدهای قدرتمند به شمار میرود. استودیوی Sucker Punch کار فوق العاده ای در ساخت دنیا و اتمسفر نیمه تخیلی ژاپن قرون وسطایی انجام داده است و حتی فکرکردن به اینکه برترین فکر ها و نویسندگان در HBO با این داستان چه کارهایی خواهند کرد به خودی خود هیجان انگیز است. خصوصاً کارهایی که می گردد با اکشن انجام داد. HBO همواره یکی از برترین طراحان سکانس های اکشن در عرصه فیلمسازی بوده است و ترجمه و اقتباس دوئل های سامورایی Ghost of Tsushima پدیده ای فوق العاده دیدنی خواهد بود. بازی بعلاوه شخصیت های مجذوب نماینده و داستانی گیرا دربارهٔ مقاومت و مبارزه برای هدفی مشترک دارد که اگر به وسیله نویسندگان کارکشته برای تلویزیون بازنویسی گردد بینندگان بسیاری را مجذوب خود می نماید.

2. Bioshock

آیا امکانش وجود دارد اقتباس Bioshock را که بیش از 15 سال است بازیکنان در پی آن هستند به حقیقت تبدیل کنید؟ نتفلیکس شاید آخرین کمپانی باشد که این شوتر شخص اول تفکربرانگیز از کن لوین را اقتباس کند اما تا وقتی که این اثر در اختیار مشترکان قرار گیرد ما ترجیح می دهیم دستمان را باز بگذاریم و به اینکه HBO چطور می تواند این بازی را اقتباس کند فکر کنیم.

با داشتن کارگردان، نویسندگان، سینماتوگراف ها و شاید مهم تر از همه طراحان صحنهٔ کاربلد، دنیا Rapture نقش بسته بر صفحهٔ تلویزیون قادر خواهد بود همگی ما را باری دیگر مجذوب و شیفتهٔ داستان فوق العاده سورئال، تفسیرهای سیاسی امروزی و موضوعات تاریک تر و ترسناک تر خودش کند. البته من به خوبی می دانم که تعبیهٔ سورپرایز داستان در یک مجموعهٔ تلویزیونی چقدر سخت است خصوصاً با علم به اینکه بازی چقدر بر روی عاملیت فرد به عنوان کسی که دارد یک بازی ویدئویی را تجربه می نماید تمرکز دارد اما ما اینجا قصد نداریم تمامی مسائل موجود برای HBO را حل کنیم و فقط داریم ایده هایی که به نظرمان خوب است ارائه می کنیم.

3. Undertale

تلفیق طنز عجیب Undertale با جوهرهٔ آن و وارونه کردن متناوب انتظارات بازیکنان این بازی را به پروژه ای سخت برای فیلمسازان HBO تبدیل می نماید. بالاخره Undertale دائماً مشغول شکستن قوانینی است که ما دررابطه با یک بازی ویدئویی انتظارش را داریم و درعین حال بازی هرگز پیغام اصلی اش درباره کشف هویت خود در دنیای از نظر اخلاقی مبهم را فراموش نمی نماید. کنار هم آوردن تمامی این ایده ها و موضوعات در یک مجموعه تلویزیونی بدون اینکه داستان از مسیر خارج گردد کار ساده ای نیست اما اگر محقق گردد به پروژه ای فراموش نشدنی تبدیل می گردد.

مجموعه تلویزیونی Undertale در عوض باید قوانین و ساختار مدیوم سریال ها را به همان شکل زیرکانه و چالش برانگیزی که بازی برای مدیوم خود زیر پا می گذارد در هم بشکند. HBO باید در شکستن دیوار چهارم و القای حس اینکه بینندگان مسئول رخ دادن اتفاقات سریال هستند بااحتیاط عمل کند. به طور خلاصه اقتباس این بازی به مدیوم تلویزیون کار ساده ای نیست اما اگر با پیروزیت انجام گردد اثری واقعاً مبتکرانه خواهد بود.

4. Suikoden

Suikoden یک سری بازی های نقش آفرینی ژاپنی قدیمی دربارهٔ دنیا فانتزی سیاست محوری پر شده از طیف وسیعی از شخصیت هاست که مرتباً خط اخلاقی میان آنچه که باید صورت پذیرد و آنچه که درست است را طی می نمایند. آیا این داستان برایتان آشنا به نظر می رسد؟ اگر HBO بتواند تیم سازندهٔ سریال بازی تاج وتخت را باری دیگر دور هم جمع کند تا مجموعه ای اقتباسی از Suikoden بسازند نتیجهٔ آن اثری خاص و منحصربه فرد می گردد. بیشتر طرفداران قبول دارند که دو بازی اول در سری قوی ترین عناوین هستند خصوصاً Suikoden II که به خاطرداشتن یکی از غنی ترین داستان های موجود در ژانر مورد تحسین همگان قرار گرفته است.

5. Spec Ops: The Line

بازی Spec Ops: The Line یکی از با دل وجرئت ترین بازی های ساخته شده در عصر معاصر است. بازی در سال 2012 توجه بسیاری را به خاطر ترسیم بی محابا و بی پروایش از جنایات جنگی، تهاجمات نظامی و شخصیت های از نظر اخلاقی سؤال برانگیز به خود جلب کرد. داستان بازی دلخراش است و اقتباس تلویزیونی از آن نیز برای بینندگان راحت و قابل هضم نخواهد بود اما درست مانند بازی می تواند یک لازمه باشد.

پرداختن به موضوعات سخت و بغرنج امری تازه برای HBO نیست پس اگر کمپانی ای بخواهد مجموعه ای از Spec Ops: The Line بسازد بی شک HBO در صدر آن فهرست خواهد بود. با اینکه مشاهده این سریال سخت خواهد بود از طرف دیگر می تواند به یکی از تأثیرگذارترین اقتباس های بازی ویدئویی به تلویزیون تبدیل گردد.

در نهایت تصمیم با HBO است. اگر لست آف آس درسی به ما آموخته باشد این است که به توانایی کمپانی در ترجمهٔ جوهرهٔ یک بازی به یک مجموعه تلویزیونی ارزشمند اعتماد کنیم. پس اگر آنها بخواهند همین کار را بازی هایی که در این مقاله آورده شده اند انجام دهند ما هیچ شکایتی نداریم.

منبع: Goombastomp

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 بازی دیگر که HBO می تواند مانند لست آو آس اقتباس خوبی از آن ها بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 بازی دیگر که HBO می تواند مانند لست آو آس اقتباس خوبی از آن ها بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید