مقرون به صرفه ترین شاسی بلند دست دوم؛ از پاترول و لیفان تا ام وی ام و چانگان

به گزارش آب مایه حیات، خبرنگاران- مقرون به صرفه ترین شاسی بلند دست دوم، نیسان پاترول معروف است. خیلی از فروشنده ها برای نیسان پاترول هایی که سال تولیدشان به دهه 70 برمی شود، ارقام زیر 200 میلیون را برای فروش درنظر گرفتند و در لیست مقرون به صرفه ترین شاسی بلند دست دوم فعلی، مدل های مونتاژی زیادی مثل لیفان X60، ام وی ام وی X33، سوزوکی ویتارا دنده ای و چانگان Cs35 به چشم می خورد.

مقرون به صرفه ترین شاسی بلند دست دوم؛ از پاترول و لیفان تا ام وی ام و چانگان

به گزارش آب مایه حیات، سانگ یانگ موسو یک شاسی بلند نسبتا میانه کره ای است که مدل های فعلی آن در ایران اوایل دهه 80 وارد شدند. شرکت سانگ یانگ، موسو را در دو نسخه سه هزار و 200 سی سی و دو هزار و 300 سی سی عرضه کرد و خیلی ها آن را رقیبی برای میتسوبشی پاجرو می دانند. یکی از مقرون به صرفه ترین مدل های سانگ یانگ موسو را در بازار مدل های دست دوم 430 میلیون تومان آگهی نموده اند که مدل 2005 است و در این سال ها نزدیک 250 هزار کیلومتر راه رفته. شتاب 9.8 ثانیه ای سانگ یانگ موسو یکی از فزونی های آن به عنوان یک شاسی بلند به شمار میرود.

لیفان X60 دنده ای نسبت به مدل های اتومات با قیمت کمتری فروخته می گردد و امکان خرید مدل های دست دوم آن با بودجه زیر 400 میلیون وجود دارد. مدلی که بین سال های 91 تا 97 به وسیله کرمان موتور مونتاژ شد و الان یکی از مدل های سال 92 آن را با قیمت 385 میلیون تومان می فروشند. بدنه تمام رنگ مهمترین ایراد این لیفان X60 است وگرنه طبق ادعای فروشنده، خودرو از نظر فنی ایرادی ندارد. در لیست مقرون به صرفه ترین شاسی بلندی های فعلی، می توانیم دست کم نام دوتا مدل چینی دیگر را هم اضافه کنیم؛ ام وی ام X22 و ام وی ام X33.

ام وی ام X22 به وسیله مدیران خودرو در نسخه های مختلفی مونتاژ شده، اما نسخه دنده ای ساده آن قیمت کمتری دارد. با کمی جست وجو در بازار مدل های صفرکیلومتر ام وی ام X22 را می گردد حدود 600 میلیون تومان پیدا کرد و بین مدل های دست دوم یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها را با قیمت 500 میلیارد بین آگهی ها پیدا می کنیم. این یکی مدل 97 است و در این سال ها حدود 20 هزار کیلومتر از آن کار کشیدند. ام وی ام X33 دنده ای هم که تا سال 95 در خط مونتاژ مدیران خودرو باقی ماند، یکی دیگر از مقرون به صرفه ترین شاسی بلند های فعلی است و بعضی از مدل های دست دوم آن با کمتر از 400 میلیون در بازار دست به دست می گردد. مثل ام وی ام X33 مدل 91 که در تهران با قیمت 369 میلیون تومان آگهی شده و کارکرد 170 هزار کیلومتری و بدنه تمام رنگ مهمترین ویژگی فعلی آن به شمار میرود. به جز محصولات مدیران خودرو، بعضی از مدل های مونتاژی ایرانخودرو و سایپا هم می توانند در لیست مقرون به صرفه ترین شاسی بلند دست دوم فعلی قرار بگیرند. مثل سوزوکی ویتار و چانگان Cs35 .

قیمت سوزوکی گرندویتار صفرکیلومتر که ایرانخودرو آن را سال 98 مونتاژ نموده، به حدود دو میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده، اما نسخه های دنده ای دست دوم با موتور دو هزار سی سی این محصول را در بازار مدل های کارنموده می گردد با کمتر از یک میلیارد پیدا کرد. بین آگهی های فروش گرندویتار، با مدلی که سال 88 فراوری شده روبرو می شویم. فروشنده رقم 680 میلیون تومان را در کادر مربوط به قیمت قرار داده و به رنگ شدگی بدنه و کارکرد 350 هزار کیلومتری آن طی 13 سال گذشته اشاره نموده است.

چانگان Cs35 یکی از مقرون به صرفه ترین شاسی بلند های صفرکیلومتر فعلی است که مونتاژ آن سال 98 متوقف شد و الان همان مدل های صفرکیلومتر را نزدیک یک میلیارد تومان دست به دست می نمایند. اما اگر قصد خرید چانگان Cs35 دست دوم را داشته باشید، بد نیست بدایند کف قیمت آن به حدود 600 تا 650 میلیون تومان رسیده است. مثل فروشنده چانگان Cs35 مدل 95 که رقم 650 میلیون تومان را برای فروش درنظر گرفته و در معرفی خودرو به کارکرد 150 هزار کیلومتری و چند خط و خش روی بدنه اشاره نموده است.

بایک X25 دنده ای یکی دیگر مقرون به صرفه ترین شاسی بلند های فعلی است که مونتاژ آن در حدفاصل سال های 97 تا 98 به وسیله دیارخودرو انجام شد. الان قیمت منصفانه بایک X25 مدل 98 با احساب کارکرد 80 هزار کیلومتری (سالی 20 هزار کیلومتر) حدود 600 میلیون تومان است و یکی از مدل های دست دوم فراوری شده در سال 98 را با قیمت 585 میلیون تومان آگهی نموده اند.

مشخصات بعضی از مقرون به صرفه ترین شاسی بلند ها در بازار مدل های دست دوم

خودرو

مدل

کارکرد

شرایط

قیمت

سانگ یانگ موسو

2005

247 هزار کیلومتر

خط وخش روی بدنه

430 میلیون تومان

لیفان X60

92

130 هزار کیلومتر

بدنه تمام رنگ

385 میلیون تومان

ام وی ام X22

97

20 هزار کیلومتر

خط وخش روی بدنه

500 میلیون تومان

ام وی ام X33

91

170 هزار کیلومتر

بدنه تمام رنگ

369 میلیون تومان

سوزوکی گرندویتار

88

350 هزار کیلومتر

بدنه تمام رنگ

680 میلیون تومان

چانگان Cs35

95

150 هزار کیلومتر

خط وخش روی بدنه

650 میلیون تومان

بایک X25

98

86 هزار کیلومتر

بدنه سالم

585 میلیون تومان

منبع: فرارو

به "مقرون به صرفه ترین شاسی بلند دست دوم؛ از پاترول و لیفان تا ام وی ام و چانگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین شاسی بلند دست دوم؛ از پاترول و لیفان تا ام وی ام و چانگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید