اولکو، تامیو؛ اولین جزیره بدون گوشی هوشمند، با سفر به این جا موبایل خودتان را خاموش کنید

به گزارش آب مایه حیات، اگرچه مقاومت در برابر ایمیل های کاری و به روز رسانی شبکه های اجتماعی در طول تعطیلات برای بعضی سخت است، اما جزیره اولکو-تامیو در فنلاند از بازدیدکنندگان می خواهد که تلفن های همراه و وسایل ارتباطی خود را کنار بگذارند و از طبیعت لذت ببرند.

اولکو، تامیو؛ اولین جزیره بدون گوشی هوشمند، با سفر به این جا موبایل خودتان را خاموش کنید

جزیره اولکو-تامیو ادعا می نماید که اولین جزیره توریستی بدون تلفن همراه در دنیا است. این جزیره کوچک در شرق خلیج فنلاند و جنوب این کشور واقع شده است، جایی که شش سال متوالی عنوان شادترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است.

ماتس سلین، کارشناس گردشگری جزیره گفت: جزیره اولکو-تامیو تابستان سال جاری منطقه ای بدون تلفن خواهد بود. ما از مسافران می خواهیم دستگاه های ارتباطی هوشمند خود را خاموش نمایند و از جزیره لذت ببرند.

اولکو-تامیو، یکی از 41 پارک ملی فنلاند و خالی از سکنه است. اما پرندگان و گیاهان کمیابی در آنجا وجود دارند و بازدیدنمایندگان می توانند در مسیرهای پیاده روی این پرندگان و طبیعت جزیره را دیدن نمایند.

شرکت در این مراسم سم زدایی دیجیتال کاری داوطلبانه است. البته که جزیره شبکه تلفن فعال دارد و وسوسه استفاده از وسایل هوشمند با مسافران باقی خواهد ماند.

با این حال، شرکت پارک و جزیره فنلاند، شرکتی که مدیریت این جزیره را بر عهده دارد امیدوار است این کمپین با استقبال روبرو گردد.

ساری کاسترن، روانشناس و مدیر تحقیقات موسسه بهداشت و رفاه فنلاند در بیانیه ای گفت: خاموش کردن تلفن، کاوش در طبیعت و دیدار چهره به چهره با مردم، روحیه و سلامتی شما را افزایش می دهد.

بازدیدنمایندگان این جزیره می توانند شب های خود را بدون تلفن همراه در جزیره در چادرها یا کابین هایی که به وسیله شرکت پارک و جزیره فنلاند کار گذاشته شده، بگذرانند.

منبع: گردشبان

به "اولکو، تامیو؛ اولین جزیره بدون گوشی هوشمند، با سفر به این جا موبایل خودتان را خاموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولکو، تامیو؛ اولین جزیره بدون گوشی هوشمند، با سفر به این جا موبایل خودتان را خاموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید