با تور مجازی از قصر چمبرد در دره لوآر تماشا کنید

به گزارش آب مایه حیات، قصر چمبرد یکی از تماشای های باشکوه دره لوآر در فرانسه است که طی یک تور مجازی مجذوب کننده، به تماشا آن خواهیم رفت.

با تور مجازی از قصر چمبرد در دره لوآر تماشا کنید

از آخرین سفرمان به دره لوآر در قالب یک تور مجازی هیجان انگیز، مدت زیادی نمی گذرد. حالا و در ادامه سفرهای خود به این منطقه بسیار زیبا از کشور فرانسه، پس از قصر دره لوآر سراغ شگفتی های مهندسی دیگر این منطقه می رویم که یکی از یکی زیباتر و چشم گیرتر هستند! قلعه های زیادی هستند که آفرینش آن ها به طور مستقیم، به شخص لئوناردو داوینچی منسوب می گردد. قصر دِ چمبرد (Château de Chambord) نیز یکی از همین سازه ها است. این قصر در بخش غربی رودخانه لوآر واقع شده است. فراوری قصر چمبورد مابین سال های 1519 تا 1547 میلادی اجرا شده است. با توجه به اسناد تاریخی، خلقت این قصر به دستور شاه فرانسیس اول اجرا شده. شخصی که برای نزدیک بودن به معشوقه اش، فرمان ساخته شدن این سازه بزرگ را صادر کر

از قصر چمبرد به عنوان یکی از شاهکارهای معماری فرانسوی یاد می گردد. هنوز نام معمار اصلی این پروژه معین نشده است. گفته می گردد که فراوری این قلعه در زمان خدمت رسانی لئوناردو داوین چی به شاه فرانسیس 1، اجرا شده و این فرآیند با نظارت نابغه مشهور ایتالیایی اجرا شده است. همراه ما باشید که در تازه ترین قسمت از تورهای مجازی و ادامه ماجراجویی مان در دره لوآر، به قصر چمبرد سفر خواهیم کرد.

از همان بدو ورود به این قصر و دیدن معماری راه پله ها، متوجه هنر و نبوغ داوینچی می شوید. راه پله هایی که در عین کنار هم بودن، به صورت مستقیم باهم دیگر و مرتبط نمی شوند و هر یک، مسیری جدا و کاملا متفاوت را پیش کش می نمایند. متاسفانه مرگ داوینچی اجازه نداد تا این نابغه رنسانس بتواند شکل نهایی مخلوق خودش را دیدن کند. داونیچی در قصر دآمبیوس (Château dAmboise) دفن شده است. قلعه دآمبیوس یکی دیگر از قصرهای معروف دره لوآر است. قلعه ای که از سال های سده میانی تاریخ اروپا پابرجا بوده و به خاندان آمبیوس تعلق داشته است. اداره این قصر در قرن 15 میلادی به دوک های فرانسه و خانواده شاه فرانسیس اول سپرده می گردد.

در سال هایی که به انقلاب کبیر فرانسه ختم شد، تغییرات مختلفی در ساختار آن اعمال شده است. تغییراتی که رفته رفته، بیشتر و بیشتر شدند و امروز که این مطلب را می خوانید، قصر مورد بحثمان به شکل تمام و کمال، بازسازی شده است.

دو قصری که درموردشان صحبت کردیم اما تنها سازه های منطقه لوآر نیستند که با نام شاه فرانسیس اول مرتبط می شوند؛ چراکه شاتوی دِآزای له ریداو (dAzay-le-Rideau) یکی دیگر از قصرهای سرزمین لوآر است که پیشینه آن هم به فرانسیس اول متصل می گردد. معماری این قصر در سال 1510 میلادی آغاز شد. قصر نام برده در زمینی ساخته شده که در قرن 12 میلادی، یک قصر فئودالی در آن بنا شده بوده است. ژیلس برتولد (Gilles Berthelot) که یکی از اصلی ترین خزانه دارهای شاه فرانیس اول بوده است، زمین های قصر نام برده را صاحب می گردد و در سال های مابین 1510 تا 1528 میلادی، فرآینده معماری و ساخت آن را تکمیل می نماید. ترکیب 2 معماری گوتیک و رنسانسی یکی از مهم ترین ویژگی های این قصر است.

در ادامه و به وسیله تور مجازی که در قسمت آغازین مطلب واقع شده است، می توانید به تمامی این سازه های سر بزنید و از آن ها دیدن کنید. آب مایه حیات روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از آب مایه حیات نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو

به "با تور مجازی از قصر چمبرد در دره لوآر تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از قصر چمبرد در دره لوآر تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید