برگزاری طرح پایلوت مهارت های زندگی در دبیرستان های سما استان یزد

به گزارش آب مایه حیات، معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد از اجرای طرح مهارت های زندگی مبتنی بر حیات طیبه در سطح دبیرستان ها و هنرستان های شهر یزد اطلاع داد.

برگزاری طرح پایلوت مهارت های زندگی در دبیرستان های سما استان یزد

سید علی المدرسی معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در نشست شورای راهبری با خیر مقدم به اعضا گفت: طرح مهارت های زندگی مبتنی بر حیات طیبه که در سطح مدارس ابندایی سمای شهر یزد به صورت پایلوت شروع شده است در سطح دبیرستان ها و هنرستان های شهر یزد به زودی به صورت پایلوت اجرا می گردد.

المدرسی گفت: راهنمایی تحصیلی را متناسب با هر گروه سنی به تفکیک دختر و پسر و سیستم را برای ارائه این خدمت به دانش آموز و خانواده دانش آموز طراحی کنیم و در این مسیر امیدواریم به بخش هایی از اهداف طراحی شده دست پیدا کنیم.

او توضیح داد: پیچیدگی هایی که در حال حاضر در مسیر راهنمایی تحصیلی وجود دارد نوع سلوک و سبک زندگی در خانواده هاست و تفاوت این موضوع در هر شهرستان و استان فرق دارد.

معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، خاطر نشان کرد: حرکت با برنامه در این مسیر اهمیت دارد و در هر گروه سنی برنامه ریزی اختصاصی برای حرکت به سمت تعالی و به سمت شناخت خود و توانمندی ها و پیچیدگی هایی که خداوند در وجود او به امانت گذاشته، ضروری است و همزمان باید با این مسئله ابزار ها و وسایل برای رشد حداقلی او فراهم شده باشد.

المدرسی اعلام کرد: همه مجموعه های مختلف امکانات مختلفی را فراهم می نمایند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

او گفت: ورود سما در حوزه مهارتی و تقویت دبیرستان ها و توجه به دوره دوم در دبیرستان یک مسئله کلیدی و حساس است که اگر پایه های راهنمایی تحصیلی آن در دوره قبل درست طراحی و شکل گیری نشده باشد هیچ کدام امکان پذیر نیست.

المدرسی، اضافه نمود: بهره مندی از دیدگاه مسئولان مجموعه مدارس سما اهمیت دارد و مدارس باید به سمت معلم توانمند حرکت نمایند، زیرا معلم توانمند می تواند در چند جهت برای دانش آموز الگو باشد.

او تأکید کرد: مدیران بسیار بپرهیزند از اینکه دانش آموز با فردی روبرو گردد که در اخلاق و معرفت دینی دارای نقص است، زیرا رویکرد نو ما در مجموعه های سما اجرای طرح مهارت های زندگی است که به صورت پایلوت در شهر یزد و در سطح مدارس ابتدایی شروع شده است.

معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، اذعان کرد: امروز نقطه عطفی دراجرای این طرح است و تشکیلات نوی برای این طرح در سطح مدارس ابتدایی با حضور خانم حکمت ایجاد شده است و آقای حسنی مجری طرح در حوزه دبیرستان با همکاری مربیان پرورشی برای اجرا وارد عرصه می شوند.

المدرسی، ادامه داد: 25 عنوان در طرح مهارت های زندگی مبتنی بر حیات طیبه در دوره ابتدایی شروع را نموده ایم و البته در مجموعه کل سما از جمله شهرستان ها، دبستان، دوره های متوسطه اول و دوم و هنرستان ها احتیاج به یک هماهنگ نماینده عالی برای پیگیری امور فراوری محتوا و رصد اجرا داریم که آقای خوشحال به عنوان هماهنگ نماینده عالی طرح و نماینده اجرایی معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد منصوب می شوند.

استاد تمام دانشگاه بعلاوه گفت: بخش بزرگ مسئولیت ما مربوط به تعالی بخشی در حوزه تحصیل دانش آموز و تماشا مکانی مانند قرائت خانه، کلاس های تقویتی و استفاده از ظرفیت های آموزشی و ظرفیت آموزشگاهی در مرکز استان است.

معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، با بیان این مطلب که منتظر توفیقات و تولد معیار های نو برای حوزه مهارت هستیم، اظهارداشت: به طور مثال در شهرستان میبد، هنرستان در کنار دانشکده مهارت و کارآفرینی و بال دیگر آن در کنار مرکز رشد و فناوری ایجاد شده است.

المدرسی با طرح این سئوال که پیروزیت در حوزه سما آموزش چیست؟ اضافه نمود: پیروزیت اصلی خروجی مجموعه ها به لحاظ بار فکری و اخلاقی خواهد بود و راه چاره آن اصلاح ورودی است که باعث اقبال بیشتر خانواده ها می گردد و مدیریت نوع ورودی نیز پیچیدگی های خودش را دارد.

او توضیح داد: در دبیرستان پسرانه علاوه بر ایجاد قرائت خانه، فضای ورزشی را هم ایجاد نموده اند و اینگونه برنامه ریزی یعنی تغییر دادن تراز مدرسه و ما فضا را برای اینگونه مدیریت خلاق ایجاد و حمایت می کنیم.

استاد تمام دانشگاه اعلام کرد: 19 مدرسه از کل کشور به عنوان مدارس آموزنده ویژه انتخاب شدند و دبستان پسرانه یزد پیروز بوده که طرح های تعالی بخش کیفی آن را می توان استفاده کرد.

المدرسی اظهار امیدواری کرد: همراه با حل مسائل و تماشا نقاط ضعف و اصلاح روش ها، این پیروزیت ها افزایش یابد.

آب مایه حیات یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری طرح پایلوت مهارت های زندگی در دبیرستان های سما استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری طرح پایلوت مهارت های زندگی در دبیرستان های سما استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید