راهنمای سفر به جزیره هنگام قشم

به گزارش آب مایه حیات، جزیره هنگام یکی از زیباترین و بکرترین جزایر جنوبی ایران است که فاصله کمی با جزیره قشم دارد و امروزه در فصل پاییز و زمستان مقصد محبوبی برای مسافرها به شمار می رود. بکر بودن این جزیره و جاذبه هایش هر مسافری را مجذوب خود می نماید چرا که در این منطقه هیچ خیابانی وجود ندارد و سکوت و آرامش دریا و خانه های محلی اش یکی از برترین مکانها برای گرفتن آرامش به شمار می رود.

راهنمای سفر به جزیره هنگام قشم

اگر می خواهید چند روز در دل طبیعت حسابی استراحت کنید و در یک آب و هوای مطبوع به سر ببرید در برنامه سفری خود جزیره هنگام را انتخاب کنید. تیم توریستی آب مایه حیات در این مقاله به موقعیت جغرافیایی جزیره هنگام، سیستم حمل و نقل برای رسیدن به جزیره، برترین فصل سفر، اقامت در جزیره هنگام، جاذبه های توریستی و سوغات توریستی هنگام می پردازد تا شما مخاطب اهل سفر با این منطقه خاص و بکر کاملا آشنا شوید.

جزیره هنگام کجاست؟

بسیاری از مخاطب این سوال را دارند که جزیره هنگام کجاست؟ جزیره هنگام یکی از جزایر خلیج فارس است و از جزایر تماشای استان هرمزگان محسوب می گردد که فقط دو کیلومتر با جزیره قشم فاصله دارد. وسعت این جزیره حدود 36.6 کیلومتر مربع است که از جزایر کوچک ایران هم به شمار میرود. جمعیت بسیار کمی در این جزیره ساکن هستند و در آن آبادی های کوچکی وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی و پدیده های زمین شناسی جزیره هنگام برای زمین شناس ها و متخصصان حوزه جغرافیایی قابل توجه است. چرا که در این جزیره ارتفاعات آهکی وجود دارد و بلند ترین نقطه جزیره هم کوه ناکس با 106 متر ارتفاع است. از لحاظ توپوگرافی هم این جزیره دارای نه کیلومتر طول است و حدود 6 کیلومتر عرض دارد که در عکس های هوایی به شکل یک مخروط ناقص ثبت شده و دارای پستی و بلندی است.

چگونه به جزیره هنگام برویم؟

سوال دیگر مخاطب های اهل سفر این است که چگونه به جزیره هنگام برویم؟ برای رفتن به جزیره هنگام خوب است که خود را به قشم برسانید و از آنجا با طی کردن مسافت دریایی به جزیره هنگام برسید. فاصله جزیره هنگام به بندر عباس 79.6 کیلومتر است و با جزیره قشم حدود 53.7 کیلومتر فاصله دارد. جزیره هنگام در دو کلیومتری جنوب شرقی قشم قرار گرفته است و برای سفر به هنگام باید از حمل و نقل عمومی دریایی بین جزیره هنگام و قشم بهره ببرید. برای سفر به قشم هم گزینه های مختلفی وجود دارد که در ادامه برای شما شرح می دهیم.

سفر به قشم با هواپیما، قطار یا خودرو شخصی

برای این که به قشم سفر کنید می توانید سه گزینه حمل و نقل را انتخاب کنید. سفر به قشم با هواپیما، قطار و خودرو شخصی امکان پذیر است. با سفرهوایی در کوتاه ترین زمان به جزیره قشم می رسید و اگر قصد خرید بلیط هوایی مقرون به صرفه قشم را دارید کافی است وارد وب سایت آب مایه حیات شوید و با مشاهده جدول پروازی یکی از بلیط های مقصد جزیره قشم را برای خودتان رزرو کنید.

یکی دیگر از گزینه های سفر به قشم این است که زمینی با قطار به بندر عباس سفر کنید و از بندر عباس سوار شناور های دریایی شوید و به جزیره قشم برسید. در گزینه سفرهای زمینی شما این امکان را دارید که از خودرو شخصی خودتان هم بهره ببرید و به سمت شهر بندرعباس بروید. در شهر بندر عباس به وسیله اسکله شهید باهنر، بندر پل و اسکله شهید حقانی می توانید با استفاده از شناورهای دریایی به قشم سفر کنید. در این اسکله ها شما می توانید از لنیدکرافت هم بهره ببرید و سپس به جزیره قشم برسید. البته هزینه حمل و نقل و جا به جایی خودرو خود را هم باید در نظر بگیرید. هنگامی که به قشم رسید می توانید سفر دریایی خود را آغاز کنید و با استفاده از قایق ها اسکله کندالو به جزیره هنگام برسید.

اسکله کندالو قشم

بسیاری از مخاطب این پرسش را دارند که از قشم چگونه به جزیره هنگام برویم ؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که در جزیره قشم به اسکله کندالو قشم باید بروید و در اسکله کندالو بلیط قایق های سفری به جزیره هنگام را بخرید و پس از سپری کردن ده دقیقه زمان در قایق به جزیره بکر هنگام برسید. انتخاب اسکله کندالو قشم آسان ترین راه برای رسیدن به جزیره هنگام است که تعداد بی شماری از مسافرها هر ساله این مسیر را برای سفر به جریزه زیبای هنگام طی می نمایند.

برترین فصل سفر به جزیره هنگام چه زمانی است؟

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که اگر برای رفتن به جزیره قشم می خواهید آب و هوای مطبوعی را لمس کنید از اواسط پاییز تا انتها فصل زمستان یعنی اسفندماه را برای سفرتان باید انتخاب کنید. این دو فصل برترین زمان سفر به جزیره هنگام هستند که شما می توانید در این بازده زمانی دلفین های اطراف جزیره را هم نگاه کنید. در اردیبهشت ماه هم مسافرها به منطقه هنگام سفر می نمایند اما از فروردین ماه معمولا رطوبت هوا آغاز می گردد و افزایش گرما در این منطقه ها وجود دارد و اگر به گرما و رطوبت هوا حساسیت دارید ماه های فروردین و اردیبهشت گزینه مناسبی برای سفر به جزیره هنگام به حساب نمی آیند.

در جزیره هنگام کجا اقامت کنیم؟

یکی از اساسی ترین سوال های مسافرها درباره سفر به هنگام این است که در جزیره هنگام کجا اقامت کنیم؟ همان طور که شرح دادیم مسافت قشم به جزیره هنگام بسیار کم است و بسیاری از مسافرها یک روز را برای سفر به جزیره هنگام انتخاب می نمایند و با قایق های اسکله کندالو قشم در صبح به سمت هنگام می روند و از آنجا هم عصر به قشم برمیگردند و معمولا هتل های قشم را برای اقامت خود در نظر می گیرند. در سال های اخیر در جزیره هنگام چندین مورد اقامتگاه بوم گردی تاسیس شده است و آن دسته از مسافرهای که دوست دارند در این جزیره آرام و زیبا بمانند می توانند این اقامتگاه ها را انتخاب نمایند.

برترین اقامتگاه های بوم گردی جزیره هنگام

در جزیره هنگام، اقامتگاه های بوم گردی تعداد کمی دارند و همین طور باید بدانید که ظرفیت آن ها بسیار محدود است. پس اگر قصد سفر به جزیره هنگام را دارید و در پاییز و زمستان هم سفر می کنید باید حداقل از یک ماه قبل اقامتگاه خود را روز کنید. اقامتگاه ساحلی کارادنیز، اقامتگاه بوم گردی کارون زنگی، اقامتگاه بوم گردی خانه هنگام، اقامتگاه بوم گردی میان و خانه پو از برترین اقامتگاه های بوم گردی جزیره هنگام هستند که ظرفیت هر کدام ده نفر است و در فصل پاییز و زمستان در آخر هفته ها معمولا همگی رزرو می شوند.

هتل های قشم

اگر سفر یک روزه به جزیره هنگام دارید برترین گزینه این است که هتل های قشم را برای اقامت خود انتخاب کنید. از هتل های قشم هم برای اقامت می توان هتل آرکا، آرتا، هانی، ارم، آوینا و ایرمان را نام برد. اگر می خواهید هتلی در قشم را رزرو کنید به وسیله رزرواسیون بزرگ آب مایه حیات می توانید هتل مود نظر خود را رزرو کنید. در آب مایه حیات مشخصات هتل های قشم و امکانات هر کدام نوشته شده است و به راحتی می توانید هتل مدنظر خود را پیدا کنید.

حمل و نقل عمومی در جزیره هنگام چگونه است؟

یکی دیگر از سوال های کاربر ها این است که حمل و نقل عمومی در جزیره هنگام چگونه است؟ در پاسخ باید بگوییم که حمل و نقل عمومی در جزیره هنگام پیشرفته نیست و در فصل های شلوغ سفری ساکنان محلی با ماشین های شخصی به جابه جایی مسافرها می پردازند هم چنین امروزه اقامتگاه های بوم گردی راننده های امینی و مورد اعتماد را در منطقه معرفی می نمایند. یکی دو مورد آژانس تاکسی هم برای جابه جایی مسافرها در سطح جزیره وجود دارد.

جاذبه های جزیره هنگام چیست؟

یکی دیگر از سوال های کاربر ها درباره این است که جاذبه های جزیره هنگام چیست؟ جاذبه های جزیره هنگام به دو دسته طبیعی و فرهنگی تقسیم می شوند که جاذبه های طبیعت گردش اش امروزه زبانزد توریستهای خارجی و ایرانی است. جزیره هنگام به خاطر پست و بلندی های زمین شناسی و هم چنین قرار گرفتن در میان آب های خلیج فارس، ده ها جاذبه یِ طبیعت گردیِ منحصر به فردی را دارد که مسافرها بی شماری را به خود جذب نموده است. بخشی از این جاذبه ها مربوط به زیستگاه جانوری این جزیره است و بعضی هم پدیده های جغرافیایی و زمین شناسی منطقه هنگام هست که با تماشاش با دنیای شگفتی ها روبرو می شوید. در ادامه جاذبه های جزیره زیبای هنگام را شرح می دهیم.

  • ساحل های هنگام

از بی نظیرترین جاذبه های جزیره هنگام می توان ساحل نقره را نام برد. این ساحل با شن های بسیار براق پوشیده شده و زمانی که نور آفتاب به این شن ها و سنگ ریزه ها می خورد درخششی از تلالو را به وجود می آورد. در سال های اخیر به خاطر برداشتن شن های نقره ای این ساحل، ورود به این قسمت ممنوع شده است و اگر به این منطقه می روید از نکاتی که باید رعایت کنید این است که از برداشتن شن های منطقه باید خود داری کنید.

یکی دیگر از جاذبه های جزیره هنگام، ساحل کله خماسی است. در این ساحل شما این امکان را دارید که از ارتفاعات صخره ای به درون آب شیرجه بزنید و یک شنای جانانه داشته باشید. در این منطقه می توانید عروس دریایی و خیار ماهی را هم ببینید. ساحل خنیزی در سمت شرق جزیره یکی از خلوت ترین ساحل های هنگام به شمار می آید که درون آب می توانید ماهی های متنوع را مشاهده کنید. ساحل درخشان هنگام از دیگر ساحل های معروف این جزیره است که شما می توانید پدیده شب تابی را در این ساحل در شب های پاییز و زمستان مشاهده کنید. فیتوپلانکتون ها پدیده شب تابی را ایجاد می نمایند که باعث تغییر رنگ دریا به آبی می شوند و چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد می نمایند.

  • خاک سرخ و نخلستان های هنگام

یکی دیگر از جاذبه های زمین شناختی جزیره هنگام، خاک سرخ است که در بین توریستها زبانزد شده است و از مواردی که باید رعایت کنید این است که به هیچ عنوان خاک سرخ جزیره زیبای هنگام را نباید بردارید. در جزیره هنگام نخلستان های بزرگی وجود دارد که درخت هایش حدود چند صد سال سن دارند و برای ورود به نخلستان های هنگام هم باید از ساکنان محلی اجازه بگیرید و سپس وارد نخلستان ها شوید. خاک سرخ و نخلستان های هنگام از دیگر جاذبه های طبیعی این منطقه به شمار میرود.

  • دلفین های جزیره هنگام و پارک کروکدیل

یکی دیگر از جاذبه های هنگام که امروزه صدها توریست را به خود جذب نموده است دلفین های جزیره هنگام و پارک کروکدیل است. پارک کروکدیل در سال 1389 تاسیس شد و در آن ده ها مورد کروکدیل در منطقه حفاظت شده نگهداری می گردد. از دیگر جاذبه های جزیره هنگام، دلفین ها هستند. این مکان برترین منطقه برای تماشا دلفین ها به شمار می رود. دلفین ها از پاییز به اطراف جزیره هنگام می آیند و تا آخر اسفند حضور دارند. بسیاری از مسافرها به قصد تماشا دلفین ها به این منطقه سفر می نمایند.

  • ماهی های آکواریوم جزیره هنگام

یکی از دیگر فرصت هایی که نباید در سفر به جزیره هنگام قشم از دست بدهید تماشا ماهی های آکواریوم جزیره هنگام است. این بخش در حوالی جزیره قرار گرفته و خانه ماهی های رنگارنگ و متنوع است. سطح آب بسیار شفاف است و شما می توانید صدها گونه گیاهی و جانوری از جمله مرجان ها، عروس دریایی، ماهی ریز، خرچنگ ها و لاک پشت ها را ببینید.

  • بقایای استعمار

بخشی از جاذبه های جزیره هنگام متعلق به تاریخ معاصر است و بقایای استعمار نام دارد. در حدود 120 سال پیش انگلیسی ها در منطقه جنوب ایران حضور داشتند و بخشی هایی از این منطقه تا سال 1310 در دست انگلیسی ها بوده است. شما در جزیره هنگام می توانید تاسیساتی مثل انبار ذغال، تلگراف خانه و تاسیسات دریانوردی انگلیسی ها را ببینید. از حدود 500 سال پیش کشتی های به گل نشسته پرتغالی در این منطقه وجود دارد که بخشی دیگر از جاذبه های فرهنگی و تاریخی جزیره هنگام به شمار می رود.

  • سنگ مادر و دختر

سنگ مادر و دختر اگر چه که از جاذبه های طبیعی جزیره هنگام به شمار میرود اما به خاطر داستان محلی اش و باور محلی ها جزو جاذبه های فرهنگی این منطقه هم محسوب می گردد. سنگ مادر و دختر حکایت مادر و دختری است که از دست راهزن ها فرار می نمایند و به منطقه هنگام می رسند و از خداوند طلب یاری مینمایند که به دست راهزنان هایی که در تعقیب آن ها بودند نیفتند و سپس پس از این دعا به سنگ تبدیل می شوند و راهزن ها نمی توانند آن ها را پیدا نمایند. این داستان محلی سینه به سینه از سوی ساکنان هنگام نقل شده است و امروزه جاذبه سنگ و مادر و دختر از جاذبه های جزیره هنگام محسوب می گردد که برای محلی ها، این سنگ های داخل طبیعت، بسیار مقدس هستند.

  • بازار هنگام

از دیگر منطقه ها تماشای جزیره هنگام قشم که باید حتما آن را ببینید بازار هنگام است. شما در بازار هنگام با ده ها صنایع دستی این منطقه آشنا می شوید. این بازار محلی است و به وسیله بانوان بیشتر اداره می گردد. این بازار ده ها غرفه دارد که سقف آن با پوشش حصیری ساخته شده است. اگر می خواهید صنایع دستی هنگام را بشناسید و یک سوغات اصیل را بخرید حتما به بازدید بازار هنگام بروید.

از جزیره هنگام سوغاتی چی بخریم ؟

یکی دیگر از سوال های کاربرها این است که از جزیره هنگام سوغاتی چی بخریم؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که شما در بازار هنگام می توانید زیور آلاتی که با صدف و ستاره دریایی درست شده اند را بخرید. در بازار هنگام ده ها دستبند و گردنبند صدفی متنوع هم وجود دارد. هم چنین موجودات خشک شده مانند ستاره دریایی، گوش ماهی و انواع صدف های رنگارنگ هم وجود دارند که می توانید هر یک را بخرید. در بازار محلی هنگام، ادویه های متنوع و روغن محلی کوسه ماهی به فروش می رسد و شما می توانید به عنوان سوغات جزیره هنگام، آن ها را بخرید.

سرگرمی های جزیره هنگام

سرگرمی های جزیره هنگام طیف وسیعی را در برمی گیرند شما می توانید در ساحل های هنگام ورزش شنا را انجام دهید. امروزه در این ساحل ها امکانات غواصی وجود دارد که با یک مربی غواصی به درون آب می روید و ده ها موجود رنگارنگ دریایی را می بینید. هم چنین شما می توانید یک زندگی بومی در این منطقه تجربه کنید و با سبک زندگی محلی ها آشنا شوید. امکانات توریستی جزیره هنگام قشم آنقدر پیشرفت ننموده و زیرساخت های خوبی هم چنان در آن ساخته نشده است با این وجود به خاطر جاذبه های منحصر به فردش، پذیرای توریستهای بی شماری است.

سوالات متداول درباره جزیره هنگام در هرمزگان

  • جزیره هنگام کجاست؟

جزیره هنگام یکی از جزایر خلیج فارس است و از جزایر تماشای استان هرمزگان محسوب می گردد که فقط دو کیلومتر با جزیره قشم فاصله دارد. وسعت این جزیره حدود 36.6 کیلومتر مربع است

  • برترین مسیری رفتن به جزیره هنگام چیست ؟

شما به وسیله اسکله کندالو در قشم باید بلیط قایق به جزیره هنگام را بخرید. قایق ها در اسکله کندالو از ساعت هشت صبح تا غروب از قشم به هنگام در حال رفت و آمد هستند که می توانید به راحتی سفر یک روزه به هنگام را داشته باشید.

  • برترین زمان سفر به هنگام کدام فصل است؟

از لحاظ آب و هوایی و تماشا جاذبه های دلفین ها، برترین زمان سفر به جزیره هنگام فصل پاییز و زمستان است. از آبان ماه تا اسفند های سیزن سفری جزیره هنگام به شمار میرود و بسیار هم شلوغ است.

  • در جزیره هنگام کجا بمانیم ؟

امروزه چندین اقامتگاه بوم گردی در جزیره هنگام تأسیس شده است که می توانید به عنوان اقامتگاه آن ها را انتخاب کنید. هم چنین به علت مسافت بسیار کم با جزیره قشم بسیاری از مسافرها هتل های قشم را برای اقامت خود انتخاب می نمایند.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به جزیره هنگام قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزیره هنگام قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید