جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی تمدید شد

به گزارش آب مایه حیات ، مهرناز آزاد، دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی ادبی سلمان فارسی، با بیان اینکه سلمان فارسی یکی از شاخص ترین ایرانیان مسلمان است، بیان نمود: معرفی بهتر و بیشتر سلمان فارسی به ایرانیان و جمع آوری اطلاعاتی از منابع مختلف با موضوع سلمان فارسی که از قلم افتاده یا کمتر به آنان توجه شده، هدف این جشنواره است که برای اولین بار در سطح کشور برگزار می گردد و دبیرخانه جشنواره نیز در اصفهان است.

جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی تمدید شد

وی با بیان اینکه فراوریات ادبی و پژوهشیِ این جشنواره به صورت یک کتاب منتشر خواهند شد، ادامه داد: جمع آوری داده ها و فراوری محتوا از جانب پژوهشگران و اهالی ادب و فرهنگ و ارائه آن در قالب هایی همانند مقالات، اشعار و داستان ها با موضوع سلمان فارسی رویکرد این جشنواره است.

آزاد با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش عمومی و ویژه برگزار خواهد شد، تاکید نمود: در بخش عمومی، قالب های شعر، داستان کوتاه و مقاله در نظر گرفته شده و علاقه مندان می توانند آثار خود را در این قالب ها با موضوعاتی همانند چالش های اجتماعی، فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی، آب و زاینده رود ارسال نمایند. رویکرد در این بخش، پرداختن به چالش های فرهنگی و اجتماعی به خصوص آب زاینده رود است.

دبیر اجرایی این جشنواره در خصوص بخش ویژه جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی نیز شرح داد: این بخش در قالب مقالات دانشگاهی و پژوهشی برگزار خواهد شد و موضوعات آن شامل سلمان محمدی است که همان سلمان فارسی است و پیامبر (ص) او سلمان محمدی نامید، بعلاوه اندیشمندان و مکتب اصفهان و دیدگاه آنان به سلمان فارسی، اصفهان شناسی و تاریخ جی از سایر موضوعات جشنواره است. گفتنی است که منابع بسیار زیادی در این بخش در خصوص سلمان فارسی وجود دارد. دربخش ویژه به مقالاتی که به سلمان فارسی پرداخته باشند، امتیاز بیشتری تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی، تا 31شهریورماه تمدید شده است، اضافه نمود: تاریخ اعلام اختتامیه جشنواره نیز نیمه مهرماه خواهد بود و امیدواریم که تعداد و کیفیت آثار به نحوی باشد که در هر موضوع و هر قالب سه نفر برگزیده شوند؛ ضمن اینکه در بخش عمومی، 9 نفر برگزیده خواهند شد و در بخش ویژه نیز در هر موضوع سه نفر برگزیده خواهیم داشت.

آزاد با بیان اینکه در بخش عمومی، سه داور و در بخش ویژه نیز سه داور، آثار ارسالی را ارزیابی خواهند کرد، گفت: برای داوری و قضاوت نیز ترکیبی از داوران کشوری و استانی انتخاب شده اند و کوشش ما بر این است که جوایز به دلیل اینکه این جشنواره برای اولین بار برگزار می گردد، قابل توجه باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید