خانه ایرانی، کاشان

به گزارش آب مایه حیات، ناگفته پیداست که در کالبد این بنا و در فضای خانه ایرانی نباید در پی شاکله ای از هتل های نوین بود. کوشش بر این است که در این خانه شور زندگی جاری باشد و خواسته میزبان این است که اقامت شما در جریان یک مهمانی رقم خورد. شما میهمان خانه ایرانی خانه خودتان هستید.

خانه ایرانی، کاشان

خانه ایرانی با قدمتی بیش از 250 سال در محله کوشک صفی که یکی از قدیمی ترین محلات شهر کاشان است، واقع شده است. این خانه با وسعت حدود 1000 مترمربع با بهره گیری از الگوی گودال باغچه ساخته شده است و در واقع بخش بیرونی خانه بزرگی بوده که اندرونی و سایر ضمائم آن در طول زمان از بین رفته است. این خانه پس از 7 سال مقاوم سازی، استحکام بخشی و بازسازی، اکنون به عنوان یک اقامتگاه سنتی از نادر خانه های بازسازی شده مبتنی بر اصول علمی و فنی به شمار می رود که الگوی معماری اصیل خود را حفظ نموده است.

به منظور حفظ استمرار حیات بنا و جاری شدن زندگی در آن؛ این بنا در حال حاضر به صورت اقامتگاه سنتی با نام خانه ایرانی با پنج مجموعه اقامتی متنوع و متفاوت شامل: بالاخانه، پرده سرا، نهان خانه، خانه سرا و خلوت سرا و هم چنین امکانات رفاهی در اطاق آینه، تالار پذیرایی، سفره خانه، شربت خانه و حوض خانه در اختیار گردشگرانی قرار می گیرد که کاشان را به عنوان یک مقصد گردشگری فرهنگی و زیست محیطی انتخاب نموده اند و تجربه سبک زندگی ایرانی را توأم با امنیت خاطر، آرامش و آسایش جستجو می نمایند.

خانه ایرانی نمونه ای زنده و قابل استناد از فرهنگ و هنر ایرانی فراموش شده برای نسل تازه است. این بنا دربرگیرنده مجموعه گسترده ای از کار های دقیق اجرا شده است که با سرداب ها اتاق های سه دری و پنج دری، تالار آینه، شیشه های رنگی، آینه کاری، گچ بری و نقاشی، آن را تبدیل به موزه ای از نمونه کار های استادکاران برجسته کاشان نموده است و بدین ترتیب امروزه امکان الگو برداری و تکرار آن را به وسیله جوان تر ها و نیز دانشجویان و علاقه مندان فراهم ساخته است.

گردآوری و تنظیم: تحریریه آب مایه حیات

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "خانه ایرانی، کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ایرانی، کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید