خدمت رسانی پیک دانایی به 10 روستا در طارم

به گزارش آب مایه حیات، یاسر روحانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: طرح پیک دانایی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و با هدف دسترسی آسان مخاطبان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در روستاها اجرا می گردد.

خدمت رسانی پیک دانایی به 10 روستا در طارم

وی توضیح داد: با اجرای این طرح امکان دسترسی آسان مخاطبان و علاقه مندان به کتاب که به هر علت قادر به مراجعه به کتابخانه نیستند، فراهم شده و علاقه مندان و مخاطبان کتابخانه های عمومی به وسیله کتابخانه سیار به کتاب های مورد نظر خود دست پیدا می نمایند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان طارم با اشاره به اینکه در حال حاضر یک مورد پیک دانایی در قالب کتابخانه سیار در شهرستان طارم فعال است، اضافه نمود: اعضای این کتابخانه در حدود 450 نفر بوده و طبق هماهنگی به عمل آمده این کتابخانه سایر به 10 روستا خدمات ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه روستاها نیز هم چون شهرها نیازمند و شایسته دریافت محصولات فرهنگی و اطلاعاتی به وسیله نهادهای اطلاع رسانی هستند، اضافه نمود: کتابخانه سیار راه چاره خوبی برای ایجاد کتابخانه ثابت روستایی محسوب می گردد و موجب توزیع عادلانه خدمات خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین بچه ها و نوجوانان کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی بچه ها و نوجوانان بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی از اهداف فعالیت کتابخانه سیار است، گفت: منابع کتابخانه سایر قابل قبول بوده و هماهنگی لازم اجرا شده است تا اعضا بتوانند به ایستگاه های مشخص رجوع نموده و کتاب مورد نظر خویش را امانت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه سیار صرفا به صورت امانت کتاب فعالیت ندارد، اضافه نمود: با توجه به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اطلاع رسانی لازم به وسیله کتابخانه سیار برای شرکت اعضا صورت گرفته است.

نشست کتابخانه ای و مدرسه ای، قصه گویی کتب رده بچه ها جشنواره و تشریح اهداف و شیوه نامه جشنواره کتابخوانی رضوی در روستا از دیگر فعالیتهایی است که پیک دانایی در روستاها انجام می دهد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "خدمت رسانی پیک دانایی به 10 روستا در طارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمت رسانی پیک دانایی به 10 روستا در طارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید