زور والیبال ایران به آلمان می رسد؟

به گزارش آب مایه حیات، ایران در شرایطی خودش را به هلند، میزبان این هفته از رقابت ها، رسانده که در هفته نخست نتایج بحث برانگیزی گرفت؛ سه شکست برابر ژاپن، لهستان و اسلوونی و تنها یک برد برابر چین، شرایط ایران در جدول فعلی لیگ ملت ها را دگرگون نموده و آن ها را در بین 16 تیم در رده یازدهم قرار داده است. رقبای این هفته ایران هم حریفان بسیار سرسختی هستند: آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند میزبان. در اولین ملاقات، ایران باید امروز به مصاف آلمانی برود که در جدول رده بندی جایگاه نازل تری دارد و فعلا چهاردهم است؛ ولی نزدیکی امتیازات دو تیم باعث شده تا نشود شاگردان عطایی را از پیش برنده توصیف کرد.

زور والیبال ایران به آلمان می رسد؟

در کنار این موضوع، باید به انگیزه بازیکنان تیم ملی برای شکستن رکوردی 11 ساله هم اشاره نمود. به هر حال بازی ایران و آلمان امروز از ساعت 14:30 به وقت تهران شروع می شود. شاگردان بهروز عطایی تمام کوشش خود را برای کسب دومین پیروزی و ارتقای جایگاه خود در جدول رده بندی VNL 2023 انجام خواهند داد؛ اما حریف هم شرایط مشابهی دارد و در پی کسب دومین پیروزی خود خواهد بود.

هرچند در هفته نخست لیگ ملت ها، تیم ملی والیبال ایران با کسب پیروزی برابر چین و چهار امتیاز به علت یک امتیاز بیشتر در جایگاه یازدهم و چند پله بالاتر از حریف خود نهاده شد (آلمان با یک برد و سه امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفته است)؛ اما با نگاهی به تاریخچه رقابت دو تیم تعیین می شود ملی پوشان کشورمان کار دشواری پیش رو دارند؛ چراکه در هشت مسابقه ای که از سال 1991 تا به امروز در تورنمنت های مختلف بین المللی برابر هم تجربه نموده اند، تنها در سه مسابقه ایران پیروز میدان بوده است و پنج برد از آنِ آلمانی ها شده است. از این هشت مسابقه، سهم لیگ دنیای و لیگ ملت ها پنج ملاقات بوده است. تیم ملی والیبال ایران در سال 2013 دو بار با سرمربیگری خولیو ولاسکو برابر آلمان نهاده شد که در یکی، سه بر صفر حریف را شکست داد و در دیگری با همین نتیجه مغلوب آلمان شد.

ملی پوشان در سال 2018 و 2019 با راهنمایی ایگوور کولاکوویچ برابر تیم آلمان در لیگ ملت ها نهاده شدند که در هر دو مسابقه پیروز میدان بودند که در اولین ملاقات سه بر دو و در دومین مسابقه سه بر صفر حریف را شکست دادند. سال 2021 ولادیمیر آلکنو راهنمایی تیم ملی والیبال ایران را در لیگ ملت ها بر عهده داشت و در ملاقات برابر آلمان سه بر دو بازنده شد تا ایرانی ها در مجموع پنج ملاقات خود با آلمان در چهار دوره مسابقات، سه پیروزی (یک برد در چین و دو برد در تهران) و دو شکست برابر این تیم در کارنامه ثبت نمایند.

در حال حاضر تیم ملی والیبال ایران با 250.08 امتیاز در رتبه یازدهم رده بندی فدراسیون دنیای است؛ اما آلمان با 184.65 امتیاز در رتبه شانزدهم است که این داده آماری حکایت از فزونی ملی پوشان دارد؛ اما رقابت با تیم آلمان در قاره اروپا کار آسانی نیست؛ زیرا ملی پوشان ایران تا به امروز پیروز به شکست این تیم در این قاره نشدند. سابقه ملاقات های ایران و آلمان در قاره سبز به سال های 2012 جام واگنر در لهستان، 2014 قهرمانی دنیا در لهستان و 2021 لیگ ملت ها در ایتالیا برمی شود که آلمان ها در هر سه مسابقه فاتح میدان شدند و شاگردان بهروز عطایی در نخستین مسابقه هفته دوم لیگ ملت ها 2023 در اندیشه شکست این طلسم 11 ساله هستند.

از بین 14 بازیکن معرفی شده ایران برای هفته نخست لیگ ملت ها سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت پور، مرتضی شریفی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی و میثم صالحی بازیکنانی هستند که تجربه بازی برابر تیم ملی آلمان در لیگ ملت ها را در کارنامه خود دارند و امین اسماعیل نژاد، مهدی جلوه، شهروز همایونفرمنش، محمد، ولی زاده، علی حاجی پور و پوریا حسین خانزاده برای نخستین بار برابر این تیم در این رقابت ها قرار خواهند گرفت. سیدمحمد موسوی و مرتضی شریفی با توجه به سابقه دورقمی دریافت امتیاز از آلمانی ها خطری جدی برای شاگردان میشائیل وینیارسکی محسوب می شوند.

منبع: فرارو

به "زور والیبال ایران به آلمان می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زور والیبال ایران به آلمان می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید