ساعت های هوشمند چرا باعث خارش مچ دست می شوند؟

به گزارش آب مایه حیات، سال ها است که استفاده از ساعت های مچی در بین افراد جوامع مختلف رواج دارد، اما با ظهور ساعت های هوشمند، شاهد افزایش موارد خارش و ایجاد حساسیت های پوستی هستیم. محققان به آنالیز این مورد پرداخته و دریافتند این موضوع دارای دلایل متعدی است.

ساعت های هوشمند چرا باعث خارش مچ دست می شوند؟

باید توجه داشت که ایجاد خارش های پوستی ناشی از ساعت های هوشمند برای اولین بار در سال 2014 خبرساز شد. در این سال بسیاری از کاربران ساعت های هوشمند Fitbit گزارش هایی از ایجاد حساسیت و خارش شدید پوستی روی مچ دست خود داشتند و در پی این موضع محصولات مورد نظر جمع آوری شدند.

امروزه نیز بسیاری از صاحبان ساعت های هوشمند همچنان با این مشکل روبرو بوده و انواع حساسیت های پوستی را در مچ دستان خود تجربه می نمایند.

در وهله نخست باید توجه داشت که ساعت های هوشمند تنها به درد آنالیز زمان نخورده و خدمات گسترده ای همانند پایش ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، مقدار سوزاندن کالری، مقدار و کیفیت خواب و … را به کاربران ارائه می نمایند؛ بنابراین این ساعت ها در تمامی بیست و چهار ساعت شبانه روز روی مچ دست افراد بسته شده است در حالی که ساعت های کلاسیک معمولا زمانی که افراد به خانه می رسیدند از دست خارج شده و کسی برای خواب شبانه، از ساعت مچی استفاده نمی کرد.

آنالیز های صورت گرفته نشان می دهد: این واکنش پوستی ممکن است به علت درماتیت تماسی باشد، که نوعی واکنش محسوب می گردد که می تواند در هر زمان وجود اصطکاک، فشار و عرق مداوم بین پوست و هر ماده دیگری به وجود آید. طبیعتا وقتی به طور دائم ساعت های هوشمند روی دستان شما قرار گرفته است، احتمال واکنش درماتیت تماسی بیشتر می گردد. از سوی دیگر مطالعات صورت گرفته بیانگر این واقعیت است که حساسیت های پوستی ممکن است به علت یک واکنش آلرژیک مربوط به ماده ای در خود بند ساعت رخ دهد.

محققان برای کاهش این مشکل و کنترل خارش و حساسیت پوستی در محل ساعت های هوشمند توصیه می نمایند این موارد را رعایت کنید:

ساعت هوشمند خود و بند آن را همواره تمیز نگه دارید.

ساعت و پوست خود را خشک نگه دارید.

هیچ گاه ساعت مچی خود را خیلی سفت نبندید.

در طول روز حداقل به مدت یک ساعت به دست خود استراحت داده و ساعت هوشمند خود را باز کنید.

منبع: سیناپرس

منبع: فرارو

به "ساعت های هوشمند چرا باعث خارش مچ دست می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت های هوشمند چرا باعث خارش مچ دست می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید