شاسی بلندی بر پایه وانت؛ معرفی و آنالیز فورد اورست تازه

به گزارش آب مایه حیات، کمپانی فورد اخیراً در زمینه طراحی و توسعه محصولات نو سرعت چشمگیری داشته است و در همین راستا، روز گذشته، از نسل سوم SUV اورست، آن هم در زمانی که انواع شاسی بلندهای جان سخت یا بنوعی واقعی در اوج محبوبیت هستند، رونمایی کرد .

شاسی بلندی بر پایه وانت؛ معرفی و آنالیز فورد اورست تازه

محصول تازه فورد در واقع بر پایه پیکاپ رنجر ساخته شده یعنی مشابه آنچه در تویوتا فورچونر با هایلوکس شاهد هستیم . این SUV همچون برادر وانت خود از یک شاسی مستقل سود می برد که با توجه به کاربرد، نوع و کلاس بدنه از سیستم تعلیق و فنربندی بازمهندسی شده تازه و بهینه ای در آن استفاده شده است.

همانطور که انتظار می رود، استایل ظاهری اورست همچون برادرش، رنجر، در نمای جلو تقریباً یکسان بوده و تفاوت خاص و عجیبی ندارد، ضمن آنکه تغییر هندسه کلی بدنه از وانت به SUV باعث شده تا درهای عقب عریض تر از حد نرمال شده که همین نکته باعث دسترسی بهتر به جایگاه های عقب می گردد؛ ضمن آنکه طرح و هندسه کلی چراغ های عقب آن مطابق با فرم کلی بدنه خودرو، کاملاً متفاوت از نسخه وانت بوده و به وسیله یک نوار عریض افقی روی درب پنجم با لوگوتایپ اورست و گرافیک زیبای چیدمان شده در کاسه چراغ، نمایی مجذوب کننده را به وجود آورده است.

نمای جلوی فورد اورست 2023

نمای جلوی فورد اورست 2023

نمای عقب فورد اورست 2023

قبلی 1 از 3 بعدی

در داخل کابین خودرو، شاهد تغییرات یا بهتر بگوییم تفاوت های بیشتری نسبت به پیکاپ رنجر هستیم. جایی که اورست 2022 با ارائه سیستم اطلاعات تفریح SYNC 4 بوده و صفحه نمایش لمسی عمودی ابعادی تقریبا 10.1 اینچی دارد که برای مدل های فول تر به 12 اینچ می رسد. بعلاوه تریم داخل نیز تنوع بیشتری داشته و به نظر میرسد طراحان فورد در این بخش دقت و سلیقه بیشتری به خرج داده اند.

تازهترین آگهی های خودرو

اما در بخش پیشرانه، تفاوت خاصی را نمی توان دید، چرا که همان نسخه 3.0 لیتری V6 توربو دیزل در راس فهرست انتخابی واقع شده است و با توجه به تنوع بازار، اورست تازه با موتور 2.0 لیتری دیزل مجهز به یک یا دو توربوشارژر نیز عرضه می گردد. البته اگر این دو پیشرانه فوق شما را راضی نمی کند می توانید این شاسی بلند جان سخت را از سال 2023 با پیشرانه آشنا و معروف 2.3 لیتری EcoBoost تحویل بگیرید و با توجه به نوع پیشرانه، گیربکس دستی شش سرعته یا 10 سرعته اتوماتیک ارائه می گردد.

در بخش مقدار بار قابل حمل، اورست می تواند بارهای ساکن تا 350 کیلوگرم (772 پوند) یا بارهای دینامیکی تا 100 کیلوگرم (220 پوند) را حمل نماید. نکته جالب اینکه در داخل محفظه موتور فضایی برای باتری دوم نیز در نظر گرفته شده تا تجهیزات برقی جانبی اورست بتواند به راحتی و بدون کوچکترین مسئله ای از آن تغذیه کنند.

نمای عقب فورد اورست 2023

نمای جانبی فورد اورست 2023

نمای داخل فورد اورست 2023

قبلی 1 از 3 بعدی

در خاتمه باید از امکانات و تجهیزات ایمنی خودرو نیز بگوییم که شامل فهرست نسبتاً کاملی نظیر دوربین 360 درجه و چراغ های LED ماتریسی تا کروز کنترل تطبیقی و سامانه کمکی هشدار حرکت بین خطوط می گردد. البته اورست 2023 دارای یک سامانه کمکی ترمز اضطراری ثانویه برای جلوگیری از برخورد نیز است.

از آنجا که پارک یک SUV نسبتا درشت جثه (حداقل برای افرادی که با SUV های اروپایی عادت دارند)، کاری چندان ساده نیست لذا سیستم پارک اتوماتیک برای اورست قابل سفارش است. علاوه بر این، اورست می تواند با تکیه بر دوربین های 360 درجه و سنسورهای پارک در جلو و عقب از محل پارک خارج شده و زحمت شما را به حداقل برساند.

https://divar.ir/daal/wp-content/uploads/2022/03/Next-Generation%20Ford%20Everest-%20Global%20Reveal.mp4

فورد اورست RWD اواخر سال جاری در تریم های اسپرت، تیتانیوم و پلاتینیوم عرضه خواهد شد و نسخه یا ادیشن های خاص آن با توجه به منطقه فروش برنامه ریزی و عرضه می شوند. گفتنی است نسل قبلی اورست در هندوستان با نام Endeavour نیز فروخته می شد. در خاتمه بد نیست به نکته ای جالب اشاره کنیم، و آن استفاده ارتش فرانسه از یک وسیله نقلیه تاکتیکی سبک به عنوان نفر بر مبتنی بر اورست نسل دوم است که به نام Arquus Trapper VT4 شناخته می گردد.

خرید و فروش و قیمت خودرو فورد

منبع: بلاگ دیوار

به "شاسی بلندی بر پایه وانت؛ معرفی و آنالیز فورد اورست تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلندی بر پایه وانت؛ معرفی و آنالیز فورد اورست تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید