عرضه پیکاپ KMC T8 با گیربکس اتوماتیک از سال آینده
به گزارش آب مایه حیات، بعد از آنکه کرمان موتور، فراوری لیفان را در سال 1399 به خودروسازان بم سپرد، سری نو محصولات جک را در همان سال به ایران آورد که پیکاپ جک T8 یکی از آنها بود. البته از آنجایی که هم چینی ها برای رابطه با خودروسازان ایرانی دچار مشکل نشوند و هم اینکه مونتاژ خودروها در زمان تحریم، متوقف نمشود، کرمان موتور دست به معرفی برند نوی بنام KMC زد.

طراحی ظاهری این خودرو به واسطه جلو پنجره بزرگ کرومی و حالت چراغ های جلو، چهرهای کاملا تهاجمی گرفته اما در مجموع می توان گفت از طراحی خوبی برخودار است و می تواند مورد استقبال پیکاپ سواران قرار گیرد.
شرکت چینی جی ای سی سه نوع پیشرانه را برای وانت پیکاپ T8 خود در نظر گرفته که شامل دو نمونه بنزینی و یک موتور دیزلی می گردد.
- در این بین کمپانی کرمان موتور تصمیم گرفته تا جک T8 را با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ به مشتریان ایرانی تحویل دهد.
- بدین ترتیب توانی معادل 174 اسب بخار در دور موتور 5000 تحت اختیار راننده قرار خواهد گرفت.
- بعلاوه گشتاور 290 نیوتن متر این پیشرانه نیز از دور موتور 1800 در اختیار راننده خواهد بود تا به واسطه بهره گیری از دو دیفرانسیل و به انتخاب راننده، به سمت دو و یا هر چهار چرخ منتقل گردد.
از مزایای این پیشرانه خودرو پیکاپ KMC T8 می توان موارد زیر را برشمرد:
- گشتاور بالا در دور موتور پایین
- استاندارد آلایندگی یورو 5
- مصرف سوخت کمتر نسبت به رقبای دیگر
مجهز به موتور تنفس طبیعی نکته مهم حساسیت موتورهای توربوشارژ نسبت به کیفیت سوخت و بعلاوه شرایط نگهداری خاص آن هاست. سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو سیستم تعلیق مستقل از نوع جناقی دوبل با فنر مارپیچ و در محور عقب به صورت غیرمستقل از نوع فنر تخت است و زاویه حمله 30.9 و فرار 23.3 درجه را در این خودرو طراحی شده است.
این وانت پیکاپ سایز میانه دارای ابعادی به طول 5325، عرض 1880 و ارتفاع 1830 میلی متر است. فاصله بین محور چرخ های آن هم 3090 میلی متر بوده و وزن خالص آن چیزی حدود 1965 کیلوگرم اعلام شده است.
در بخش امکانات ایمنی و فنی خودرو پیکاپ KMC T8 از فهرست مناسبی از امکانات بهره می برد
- ترمزهای چهار چرخ دیسک خودروی KMC T8 مجهز به ABS, EBD, BOS هستند
- سیستم کنترل ایستایی در سربالایی یاHAC به این پیکاپ در آغاز حرکت در سربالایی کمک می نماید
- سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
- کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESC
- سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC از دیگر موارد به کار رفته در بخش فنی و ایمنی این پیکاپ کرمان موتور است
- قفل دیفرانسیل برقی عقب و امکان انتخاب حالت های مختلف انتقال قدرت شامل دیفرانسیل عقب 2H
- دو دیفرانسیل سبک 4H و دو دیفرانسیل سنگین 4L به پیکاپ کی ام سی T8 برای حرکت روی جاده و هم بیرون از آن کمک می رساند.
***
اخبار خودرو را در بلاگ آب مایه حیات بخوانید.
***