لوکس ترین آفرود با لکسوس JAOS
به گزارش آب مایه حیات، هربار که صحبت از آفرود با حس لوکس بودن می گردد، همواره یک پای قضیه مدل های مختلف لندکروزر مطرح شده که هواداران آن را با نام حضرت می خوانند و اعتقاد پایدار دارند که همتایی ندارد. حال، اگر بخواهیم این لوکس بودن را بیشتر کنیم، کافیست که کمی بیشتر خرج نموده و نمونه لکسوس آن را تهیه و پا به جاده و ماجراجویی بگذارید.

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که لکسوس سری LX داشته باشد و دلش بیاید که با آن خودروی لوکس، دل به جاده های واقعاً آفرود بزند و این خودرو بیشتر قصر متحرکی در شهر یا جاده های بین شهری به شمار میرود. حال، فکر کنید که میخواهید پا فراتر از این محدوده بگذارید و نگرانی ای هم بابت هزینه کردن نداشته باشید. به عبارتی بهتر، می خواهید نهایت لوکس بودن را در قالب یک خودروی کاملاً آفرود و بیابانی داشته باشید. اینجاست که شرکت تویوتا با همکاری یک شرکت تیونینگ، اقدام به عرضه لکسوس در قالب نیازهای بیرون جاده ای شما نموده است!
بدون اینکه از قابلیت های همه جانبه اش صرف نظر کنیم، لکسوس LX تازه لوکس تر از همواره است. درحالیکه در گونه F Sport که قرار است در ایالات متحده فروخته گردد، فقط دارای دیفرانسیل لغزش محدود عقب عرضه خواهد شد. حال ژاپن یک سطح تریم آفرود اختصاصی مجهز به سه دیفرانسیل قفل کننده در نظر گرفته است که با همکاری بخش ممتاز تویوتا اکنون با تیونرهای Jaos همکاری نموده تا جنبه ماجراجویانه این SUV فول سایز را آنالیز کند.
این خودرو که اواخر این هفته به سالن خودرو توکیو راه پیدا خواهد نمود، سال جاری با همان نام آفرود و با سطح تریم مدل تولیدی در طعم JDM در سبد محصولات این کمپانی واقع شده است که سوار بر روی چرخ های 20 اینچی طلایی تیتانیومی Enkei که با لاستیک های تماماً آجدار تویو، با آب مایه حیاته های بلندتر نسبت به نوع استاندارد آن پوشانده شده اند.
بعلاوه، این خودروی تولیدی با کاهش سایز چرخ ها به یک مجموعه 18 اینچی برای مقابله بهتر با جاده های ناهموار، از این هم فراتر می رود. مجهز شدن به شلگیرهایی mudflaps بزرگ و قطعات تریم دور گلگیر بزرگتر از جنس فیبر کربن، می تواند LX را به واسطه محافظ های لغزش سفارشی جلو و عقب آن نیز که از پلاستیک تقویت شده فیبر کربن ساخته شده اند، از نظر بصری با نمونه استاندارد متمایز کند.
از آنجایی که آفرود مبتنی بر LX 600 است، موتور محرک آن 3.5 لیتری V6 توئین توربو با قدرت 409 اسب بخار (315 کیلووات) و گشتاور 479 پوند فوت (650 نیوتن متر) به هر چهار چرخ به وسیله گیربکس 10 دنده اتوماتیک ایجاد می گردد. و در بعضی بازارها، لکسوس شاسی بلند پرچمدار خود را با موتور 3.3 لیتری V6 توئین توربو با 305 اسب بخار و700 نیوتن متربه وسیله همان گیربکس به فروش می رساند. در همین حال، LX Offroad به وسیله Jaos در بازه زمانی از 14 تا 16 ژانویه در مرکز همایش Makuhari Messe در کشور ژاپن به نمایش گذاشته خواهد شد.
در تصویر زیر شما تفاوت های ظاهری سه خودروی لندکروزر سری 300، لکسوس سری LX و لکسوس تیونینگ شده JAOS را می توانید مشاهده کنید:
قبلی 1 از 6 بعدی
خرید و فروش و قیمت لکسوس LX
منبع: بلاگ دیوار