ائل گولی تبریز ثبت جهانی می شود

به گزارش آب مایه حیات، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان شرقی گفت: از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرده ایم باغ یا پارک ائل گولی را در لیست بناهای ثبت جهانی قرار دهیم.

ائل گولی تبریز ثبت جهانی می شود

به گزارش آب مایه حیات به نقل از فارس، احمد حمزه زاده، یک شنبه 28 اردیبهشت در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد : امروز 75 میلیون شغل در دنیا در خطر است و بیش از 30 هزار نفر در استان که در میراث فرهنگی فعالیت می کردند کرونا با مسائل متعددی روبه رو کرده است.

وی ادامه داد: یکی از بازسازی های مهم میراث فرهنگی بازسازی 8 ماهه بازار ایکی قاپیلی بود که انجام پذیرفت.

حمزه زاده شرح داد: 95 درصد از عرصه ربع رشیدی آزاد شده و 5 درصد باقی مانده نیز امیدواریم تملک شود تا پس از اکتشاف و احیا به مردم تبریز ارائه شود.

  • آشنایی با باغ ائل گلی (شاه گلی) - آذربایجان شرقی

وجود برخی تناقض ها میان شهرداری و میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان شرقی وجود برخی تناقض ها میان شهرداری و میراث فرهنگی موجب سو استفاده افراد سودجو دانست و افزود: مطالعه بافت تاریخی شهر تبریز درحال انجام است تا مسائل در این زمینه نیز برطرف شود.

وی گفت: 25 پروژه از این تعداد در تبریز است و 5500 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در تبریز است. 31 پروژه هتل سازی در استان درحال اجرا است که 17 عدد از آنها در تبریز درحال اجرا است.

حمزه زاده اظهار کرد : از مصوبات شورای شهر در تدوین بسته های حمایتی برای گردشگری و تخفیفات در بحث ارائه پروانه ساخت هتل تشکر می کنیم و به اطلاع می رسانم که امروز 4 هتل پنج ستاره و 7 پروژه 4 ستاره در استان درحال ساخت است.

64 رشته صنایع دستی در تبریز فعال است

وی تاکید کرد: 64 رشته صنایع دستی در تبریز فعال است که هنرمندان در این زمینه ها فعالیت می کنند، 150 واحد کارگاهی و نمایشگاه در ورودی تبریز درحال اجرا است که تا 1. 5 سال آینده بهره برداری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان شرقی گفت: این بازار در زمینه فروش و معرفی فعالیت خواهند کرد.

700 آژانس به صورت تخصصی تورهای خارجی را به ایران می آورند

مدیرکل میراث فرهنگی شرح داد: 700 آژانس به صورت تخصصی تورهای خارجی را به ایران می آورند و اگر جوایز صادراتی برای آنها در نظر بگیریم موجب تشویق گردشگران برای حضور در تبریز می شود.

حمزه زاده گفت: تبریز شهر دنیای فرش دستبافت هست که لازم است یکی از میادین را با المانی تعیین برای فرش در نظر بگیریم.

وی اظهار کرد : موزه هایی که توسط شهرداری ایجاد شده باید در لیست موزه های کشور ثبت شود.

حمزه زاده شرح داد: از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرده ایم باغ یا پارک ائل گولی را در لیست بناهای ثبت دنیای قرار دهیم.

وی گفت: پروژه های مشارکتی میراث فرهنگی و شهرداری در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم بودجه های مناسبی از بودجه ملی دریافت کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "ائل گولی تبریز ثبت جهانی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائل گولی تبریز ثبت جهانی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید