افتتاح 5 فروشگاه صنایع دستی در رشت

به گزارش آب مایه حیات، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از افتتاح 5 فروشگاه صنایع دستی در رشت اطلاع داد و گفت: دولت سیزدهم به بخش صنایع دستی و فرآورده های این بخش نگاه حمایتی دارد.

افتتاح 5 فروشگاه صنایع دستی در رشت

به گزارش آب مایه حیات ولی جهانی در مصاحبه با خبرنگار مهر، اظهار کرد: توانمندی ها و قابلیت های صنایع دستی گیلان در رشته های مختلف می تواند این استان را به قطب این صنعت تبدیل کند.

وی از افتتاح 5 فروشگاه صنایع دستی در رشت اطلاع داد و اضافه نمود: این تعداد فروشگاه به یمن گرامیداشت هفته صنایع دستی در برج گلسار رشت به بهره برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به سهم مؤثر اشتغالزایی در بخش صنایع دستی، بیان نمود: با افتتاح این 5 فروشگاه صنایع دستی در رشت برای 10 نفر به صورت مستقیم و بیش از 20 نفر غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

جهانی با اشاره به اهم برنامه های صنایع دستی در گیلان، اضافه نمود: افتتاح اقامتگاه، کارگاه ها و فروشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، برپایی جشنواره ها و کارگاه های آموزشی، برگزاری تور آموزشی و کارگاه گردی تنها بخشی از برنامه های گرامیداشت هفته صنایع دستی است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی در گیلان، اضافه نمود: دولت سیزدهم به بخش صنایع دستی و فرآورده های این بخش نگاه حمایتی دارد.

به گزارش آب مایه حیات حصیربافی گیلان قدیمی ترین صنایع دستی بومی و کهن ترین دست بافته استان گیلان است.

محصولات حصیری گیلان به دلیل دارا بودن مزایای بسیار زیاد با وجود توسعه استفاده از ظروف و وسایل پلاستیکی و … همچنان جایگاه خود را حفظ نموده اند. وفور جنگل در استان گیلان و رویش گیاهان خودرو به دلیل آب و هوای خاص منطقه موجب شده تا صنایع دستی چوبی و حصیری از دیرباز تا به امروز در این استان از رونق خاصی برخوردار بوده و آثار بی نظیر صنعتگران این دیار همواره زبانزد عام و خاص باشد.

صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان نشانگر این است که گیلانیان همواره تاریخ دارای نبوغ، نوآوری و اندیشه بوده اند.

منبع: دنیای سفر

به "افتتاح 5 فروشگاه صنایع دستی در رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 5 فروشگاه صنایع دستی در رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید