مایکروسافت: هدفمان از تصاحب اکتیویژن بازی های موبایل است
به گزارش آب مایه حیات، اخبار خریده شده اکتیویژن (Activision) به وسیله مایکروسافت (Microsoft) هیچ وقت تمام نمی شوند. این خرید بزرگ ترین و یکی از عجیب ترین اقدامات مایکروسافت بود. با اینحال نشان می دهد که این شرکت تا چه حد به بخش ایکس باکس اهمیت داده و در پی گسترده تر کردن آن است.

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش ایکس باکس، اعلام نمود که یکی از اهداف اصلی این خرید، بخش موبایل اکتیویژن است. زمانی که مایکروسافت خبر این قرارداد را اعلام نمود رسانه با شوک بزرگی روبرو شد. با اینحال هرگز علت اصلی این کار اعلام نشده بود. قطعاً اکتیویژن برای مایکروسافت یک شرکت پول ساز است. با این حال احتیاج به علتی بیش از افزایش ارزش سهام است تا خریدی به این بزرگی انجام گردد.
اسپنسر در مصاحبه اخیر خود گفته که یکی از دلایل اصلی خرید اکتیویژن ساخت بازی برای پلتفرم موبایل است. در اصل این علت اصلی برای پیش برد فرآیند خرید بوده است. اسپنسر در ادامه شرح داد:
اسپنسر در ادامه گفت که اگر در دنیای گیمینگ سابقه زیادی داشته باشید، سازندگان را به طور کامل می شناسید. اینجاست که می دانید با چه افرادی در چه زمینه ای باید کار کرد. مخصوصاً در زمینه خرید که موضوع همکاری بسیار اهمیت پیدا می نماید. در ادامه او گفت:
این بحث پیروز بودن عناوین موبایل اکتیویژن و بلیزارد چیز عجیبی نیست. بازی دیابلو ایمورتال (Diablo Immortal) توانست در تنها 8 هفته بیش از 100 میلیون دلار عایدی داشته باشد. این موضوع با وجود انتقاداتی است که بازی ایمورتال وارد شده است. خریدهای درون برنامه ای ایمورتال باعث شدند تا دیدگاه گیمرها نسبت به آن منفی گردد. با اینحال همچنان استقبال بسیار خوبی از ایمورتال شده است.
بلیزارد و اکتیویژن تعدادی از بزرگ ترین مجموعه های تاریخ بازی های ویدئویی را ساخته اند. نسخه موبایل ندای وظیفه (Call of Duty Mobile) و دیابلو ایمورتال ثابت کردند که اکتیویژن آینده بسیار خوبی در پلتفرم موبایل دارد. این نکته بسیار جالب است که مایکروسافت به جای اینکه به فکر انحصاری کردن عناوین اکتیویژن باشد، در پی توسعه عناوین آن روی پلتفرم های دیگر است. چیزی که در دنیای گیمینگ مخصوصاً با این حجم از رقابت کمتر مشاهده می شوند.
منبع: VG247.com
منبع: دیجیکالا مگ