خوردنی ترین خورش گیلانی را با این روش درست کنید

به گزارش آب مایه حیات، قلیه از خوردنی ترین خورش های گیلانی است. البته مانند خیلی دیگر از غذاهای ما ایرانیان پختن آن مهارت می طلبد اما در این میان قلیه سیر شاید به مقدار قلیه ماهی شناخته شده نباشد.

خوردنی ترین خورش گیلانی را با این روش درست کنید

خوب درست کنید و سیر بخورید. چه بسا مهمان سال و ماه سفره تان شد.

مواد لازم

نصف یک مرغ میانه

یک پیمانه لپه

400 گرم ساقه سبز سیر تازه خرد شده

5 حبه سیر تازه(خرد گردد)

یک عدد پیاز

25 گرم کره

2 عدد تخم مرغ

نصف استکان آبغوره

2 ق س زعفران آب شده

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم

روغن به اندازه لازم

1. لپه ها را در یک کاسه با اندازهی آب خیس کنید. سیر وپیاز را ریز خرد نموده و در یک تابه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی رنگ گردد. مرغ را هم تکه تکه کنید و در ماهیتابه بریزید و به تفت دادن ادامه دهید. لپه خیس خورده و ساقه های سیر ریز شده را هم اضافه کنیدو همه را با هم مخلوط نموده، به تفت دادن ادامه دهید.

2. زردچوبه، نمک و فلفل را به اندازه لازم به مواد اضافه کنید. یک لیوان آب جوش و زعفران آب نموده را هم افزوده و با حرارت ملایم به مدت 45 دقیقه به پختن ادامه دهید تا تکه های مرغ کاملا بپزند.

3. حالا کره و آبغوره را هم اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه دیگر با حرارت ملایم به پخت ادامه دهید تا خورش جوش بیاید. بعد تخم مرغ ها را اضافه کنید و به هم بزنید تا به صورت رشته ای در کل خورش پخش شوند.

نکته: البته اگر مهمان رسمی داشتید و می خواستید این خورش را با شکل و شمایل زیباتری سر میز بیاورید، می توانید تخم مرغ ها را بعد از شکستن، در خورش هم نزنید و همان طور درسته با گذاشتن در قابلمه، بپزید ولی اصل آن رشته ای شدن میان خورش است.

منبع: همشهری آنلاین

به "خوردنی ترین خورش گیلانی را با این روش درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردنی ترین خورش گیلانی را با این روش درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید